Opět zafungovala souhra na trase čtenář - Metro hlídač - redakce. „Zajímalo by mě, proč byla vytrhána vlečková kolej u železniční stanice Praha-Holešovice a zda bude vrácena po ukončení výstavby prodloužení podchodu k nové výstavbě zpět,“ ptal se čtenář Martin Kubík a na mms@metro.cz poslal aktuální fotky z Holešovic. Metro jeho dotaz tlumočilo Správě železnic (SŽDC).
Podchod
|
Podle Dušana Gavendy, mluvčího SŽDC, se kolej vedoucí do areálu správy tratí po dokončení stavby podchodu oproti původnímu předpokladu obnovovat nebude. „Důvodem je plánovaný přesun do jiné lokality. Kolej bude ukončena zarážedlem v úrovni nástupišť,“ uvedl pro Metro Gavenda a dodal: „Jde o krok řešící současné a budoucí potřeby Správy železnic. Železniční vlečka byla na žádost Českých přístavů zrušena již v roce 2015, neboť dlouhodobě neplnila svůj účel.“
Vlečka do říčního přístavu na Vltavě byla pouhým posledním pozůstatkem rozsáhlého systému vleček zvaného Holešovická přístavní dráha. Spleť kolejí byla původně napojena ve třech různých místech na železniční síť a probíhala prakticky celými Holešovicemi mezi továrnami, po ulicích pod okny činžovních domů i přes pláně na kraji tehdejšího města. Systém přístavních vleček začal v ucelené podobě vznikat v roce 1910 po dokončení holešovického přístavu.