metro.cz

Počasí v Praze

7 °C / 7 °C

Pátek, 22. února 2019. Svátek má Petr.
Ilustrační snímek
Větší foto
Ilustrační snímek | foto: Pavel WellnerMAFRA

Za P+R na Zličíně chce platit i Praha

14. února 2018  9:59 Filip Jaroševský Metro.cz
Parkovací dům by měl v ideálním případě začít vznikat již v srpnu.

Záchytných parkovišť v blízkosti stanic metra je v metropoli stále nedostatek. Radní hlavního města proto zvažují, jakým způsobem by se mohla Praha zapojit do plánované stavby parkovacího terminálu na Zličíně.

Podle radního pro majetek Karla Grabeina Procházky by měl do dvou měsíců vzniknout návrh financování a podoby případných smluv se soukromou společností Č.R., která stavbu domu plánuje.

P+R parkoviště

  • Terminál s několika tisíci parkovacími místy má sloužit pro účely park and ride (P+R).
  • Nedostatek těchto parkovišť je v Praze dlouhodobým problémem. Město je v různé fázi přípravy stavby několika nových parkovacích domů.
  • Nová P+R v Písnici, na Kotlářce či ve Švehlově ulici se zatím netěší příliš velké oblibě. Jedním z důvodů je dle radních delší vzdálenost od nejbližší stanice metra.

„Město o záměru s investorem jedná již půl roku. Podobný parkovací terminál by Praze jistě velmi pomohl,“ říká radní Procházka. Parkovací dům, jenž by měl Zličínu přinést několik tisícovek nových parkovacích míst,má sloužit pro účely park and ride (P+R). Půjde tedy o místo, kde dojíždějící zanechají své auto a dále budou pokračovat MHD. Dům je součástí dopravní studie okolí obchodní zóny Zličín. Tu zpracovala právě společnost Č.R., která s nabídkou na spolupráci oslovila magistrát sama. Studie mimo jiné počítá s dalším rozvojem této oblasti a miliardovými investicemi do lokální infrastruktury.

Radou schválený dokument hovoří o tom, že soukromník zajistí přípravu a dohled nad stavbou. Magistrát dům následně přes dceřinou společnost odkoupí za deset procent ceny stavby. Dle kritiků transakce by se však město tímto postupem příliš vzdalo kontroly nad výslednou podobou projektu, protože by prostřednictvím veřejné soutěže nemohlo samo vybrat nejvhodnější variantu a cenu. Výhodou může naopak být rychlost, s jakou se může parkoviště začít stavět. Většinu potřebných pozemků totiž vlastní hlavní město, a u těch zbylých dosáhla soukromá firma v minulosti dohody s jejich jednotlivými majiteli.

Komentáře

Hlavní zprávy

Cyklista Tomáš Tvrdík šel na Predátora z hecu, teď patří ke světové špičce

Tomáš Tvrdík skončil na Mistrovství světa v loňském roce v řecké Spartě na 9....
vydáno 21. února 2019  16:57

Táta mi byl i je ve sportu obrovskou oporou a podporoval mě, říká kutnohorský závodník v překážkových soutěžích Tomáš Tvrdík.  celý článek

Povinné zálohy na PET lahve jsou nesmysl, tvrdí evropští mistři třídění odpadu

Ilustrační snímek
vydáno 21. února 2019  15:46

Karlovarské minerální vody, největší středoevropský distributor nealkoholických nápojů, uvažují po vzoru některých evropských zemí o zavedení zpětného...  celý článek

ANKETA: Deník Metro hledá nejkrásnější tramvaj v Praze

Anketa
vydáno 21. února 2019  14:39

Jako má Londýn červené autobusy, tak má Praha tramvaje T3. Nejpočetněji vyráběný tramvajový vůz na světě je pražskou legendou. Metropoli však křižují i...  celý článek

Kadjar byl v lázních. Renault prokoukl a dostal nové motory

Překonat brod není problém.
vydáno 21. února 2019  12:33

S novým rokem se českému trhu představil omlazený Renault Kadjar. Oblíbené SUV dostalo řadu novinek.  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám