metro.cz

Počasí v Praze

5 °C / 17 °C

Pátek, 20. září 2019. Svátek má Oleg.
Buspruh na Strakonické pod Barrandovským mostem
Buspruh na Strakonické pod Barrandovským mostem | foto: ROPIDMetro.cz

Dlouho nic, pak dva autobusy najednou. Na delších linkách běžný jev

8. listopadu 2016  11:30 Filip Jaroševský Metro.cz
Marně čekáte na zpožděný autobus. Když ale konečně dorazí, je narvaný lidmi k prasknutí a v těsném závěsu za ním přijíždí tentýž spoj, téměř prázdný. Tento fenomén opakovaně zažívá čtenářka Lucie Krupičková.

„Na zastávku Lihovar, kousek od Smíchovského nádraží, přijíždějí někdy hned dva busy 125 za sebou,“ říká Krupičková, která se na podivný jev, způsobený věčně ucpaným Barrandovským mostem, minulý týden optala řidiče.

„Vysvětlil mi, že se kolega zdržel v koloně, a proto nestihl vyjet včas. Pauzu si ale dát nemohl, a tak jedou ve dvou,“ kroutí hlavou čtenářka.

Tady jezdí po dvou

  • Nejproblematičtější místa pro autobusy jsou podle Ropidu v těchto oblastech - okolí Barrandovského mostu, okolí uzavřené Vysočanské estakády, kruhová křižovatka u Globusu v Čakovicích +Tupolevova ulice, okolí podjezdu u Zahradního Města, okolí zastávky Spojovací, Bohdalecký kopec.
  • Dlouhodobé problémy jsou ale také ve Strakonické, Českobrodské, Evropské a Plzeňské ulici.

Podobné zkušenosti mají také obyvatelé Proseka, kde se někdy sejdou i čtyři autobusy téže linky za sebou.

Podle mluvčího Ropidu Filipa Drápala je sjíždění autobusů v metropoli poměrně běžný jev. Náchylnější jsou k němu například linky 136, 177 nebo 195, tedy delší linky s kratším intervalem a trasou, kde bývají kolony.

„První bus, který se trochu opozdí, je stále plnější a plnější a o to víc jede pozdě. Následný autobus, který třeba jede načas, projede trasu rychleji, protože na něj nečeká tolik cestujících - ti právě odjeli tím zpožděným, předchozím autobusem. Takhle se na trase dohánějí, až se doženou,“ popisuje vznik skupinkování Drápal.

Řešení problému v podstatě neexistuje. Plynulost dopravy sice částečně vylepšují buspruhy a preference pro autobusy na křižovatkách, pokud se ale začnou sjíždět, mohou dobu jízdy uměle natahovat. To ale podle Drápala přinese jen zbytečné čekání na zastávkách nebo pomalou jízdu v případě, že nejsou kolony.

„Při extrémnějším sjetí více autobusů téže linky za sebou je možné jeden z nich zkrátit a otočit do druhého směru ještě před konečnou, aby zpoždění nepřenášel na další spoje. Je to však náročnější na dispečerskou práci dopravce,“ dodává Drápal.

Komentáře

Hlavní zprávy

Úřady mají málo „detektivů“, nejlepší je čmoudila natočit

Ilustrační snímek
vydáno 19. září 2019  13:44

Plasty. Nekvalitní uhlí. V některých domácích kotlech se spalují neuvěřitelná svinstva.  celý článek

V Kyjích posnídáte na peroně

Štrúdl z tvarohového těsta s jablky
vydáno 19. září 2019  5:55

Každý, kdo dnes nechá auto doma, dostane od Prahy 14 kávu a štrúdl.  celý článek

Komerční sdělení

3 věci, které může udělat ČR do konce roku pro ochranu klimatu

3 věci, které může udělat Česká republika do konce roku pro ochranu
vydáno 18. září 2019  7:00

Slýcháme, že ti kdo protestují proti změnám klimatu, nenavrhují žádné dosažitelné cíle, že pouze “obchodují se strachem”. Není to pravda. Nyní naši...  celý článek

Češi stále častěji platí mobilem

Platba mobilem s NFC
vydáno 18. září 2019  5:55

Digitální placení výsadou mladých? Internetové bankovnictví zvládají bez potíží i senioři.  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám