"TSK se zatím nedohodla na financování úprav souvisejících se zaváděním parkovacích zón v této městské části. Více se k tomu vyjadřovat nebudeme," uvedl Mrázek. Praha 5 se rozhodla pro zavedení vlastního systému po té, kdy magistrát zrušil plánované rozšíření zón do dalších městských částí včetně právě Prahy 5. Město nyní chystá plán řešící celé území Prahy. Zóny nyní fungují pouze v Praze 1, 2, 3, 7 a části Prahy 16. Celoměstský systém by měl podle magistrátu začít fungovat na jaře příštího roku.
"Slibů a záměrů jsme už slyšeli víc než dost"
Vleklý problém
|
Starosta Prahy 5 Miroslav Zelený ale nevěří, že město zóny v avizovaném termínu na jaro stihne. "Zatímco dopravní odborníci hovoří v souvislosti se spuštěním testovacího provozu v nejbližších měsících jako o nereálných slibech, návrhy Prahy 5 jsou účelově odkládány a leží na magistrátu a TSK už téměř dva měsíce bez jakékoli reakce. Slibů a záměrů jsme už slyšeli víc než dost, proto vyzýváme primátora a magistrát, aby konečně konali," uvedl starosta páté městské části Miroslav Zelený (UNP).
Zda se město, potažmo TSK s městskou částí nakonec dohodne, není jasné. Podle informací ČTK totiž magistrát nechce financovat zavádění zón v jednotlivých městských částech, ale chce zaplatit až zmíněný celoměstský systém. Peníze tak nedostane od města ani Praha 8, která plánuje zavedení vlastního systému od 1. ledna 2014. "My jsme od začátku počítali s tím, že zavedení systému budeme financovat z našeho rozpočtu," řekla mluvčí Prahy 8 Helena Šmídová na dotaz ČTK, zda radnice s městem řešila i finanční otázku spuštění zón.