metro.cz

Počasí v Praze

3 °C / 9 °C

Středa, 20. února 2019. Svátek má Oldřich.
Práce na obou stranách spojnice jedou ve velkém.
Dalších 6 fotografií v galerii
Práce na obou stranách spojnice jedou ve velkém. | foto: TSKMetro.cz

Ze železničního mostu během renovace drhnou rez pískem

18. června 2018  8:35 Filip Jaroševský Metro.cz
Zatímco se Praha hádá, zda dopravní spojnici zbourat, či ne, TSK ji opravuje.

Koroze konstrukce Železničního mostu, propojujícího Výtoň se Smíchovem, dosáhla takového stupně, že se musel pro letošní rok uzavřít alespoň pro pěší. Pracovníci Technické správy komunikací (TSK) tu kvůli doporučení statiků pracují na třech různých místech. Jedna parta ve středu mostu, druhá na Smíchově a třetí má na starost výtoňskou část. Na smíchovské straně v těchto dnech někteří čtenáři deníku Metro zahlédli také „jakousi oranžovou míchačku“, která podle některých slouží na míchání nového betonu na podpěry.

Podle mluvčí TSK Barbory Liškové jde však o mnohem sofistikovanější stroj. „U opravované lávky na železničním mostě žádná míchačka není, zařízení u smíchovské opěry je na tryskání ocelové konstrukce pískem. Velký žlutý stroj, který tu je také, slouží jako kompresor, který vyrábí vzduch,“ řekla deníku Metro Lišková.

Fotogalerie

Proč ale rez z konstrukce mostu TSK prostě nevydrhne silným proudem vody? Důvod je prostý. Stávající barva totiž obsahuje škodlivé látky a ty se za žádných okolností nesmí dostat do řeky. Zařízení používající písek má přitom dle Liškové tu výhodu, že umí špinavý písek opět nasát zpět do stroje. „Standardní ocelové prvky po očištění opět korodují, proto se musí z hlediska životnosti opatřit protikorozní ochrana. Jde o nátěrový systém na ochranu ocelových konstrukcí, jinak dochází k oslabení materiálu a snížení únosnosti,“ vysvětluje Lišková. Pracovníci Technické správy komunikací zde plánují v září jednu z lávek pro pěší opět otevřít. Druhou pak příští rok.

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), která se o most stará, ale minulý měsíc přišla s novým plánem. Dílčí opravy lávek, které zde provádí Technická správa komunikací, jsou podle nového znaleckého posudku zbytečné a rezavějící památkově chráněnou konstrukci prý bude lepší zbourat.

Sám správce ale přiznává, že prosadit bourání nebude nic jednoduchého. Vše bude záviset na projednání s orgány památkové péče, příslušnými útvary magistrátu a ministerstvem dopravy. Pokud by však most měl jít v dohledné době k zemi, jsou nynější práce, za které město platí padesát milionů korun, zbytečné.

Komentáře

Hlavní zprávy

Nová pravidla pro náplavky: ticho večer a ticho v neděli, velká akce maximálně jednou za měsíc

Náplavka. Rašínovo nábřeží patří k nejatraktivnějším a nejživějším společenským...
vydáno 20. února 2019  17:42

Hospody, bary, festivaly, živá hudba a taneční kurzy. Rašínovo a Hořejší nábřeží v posledních letech zažívaly bujaré mejdany, které místním obyvatelům...  celý článek

Zlevní byty? Developeři sázejí spíš na růst platů

Ilustrační snímek
vydáno 20. února 2019  16:28

Drahé hypotéky, dlouhé povolování. Proto jsou byty drahé, argumentují developeři.  celý článek

Letně laděné filmy, které jsou aktuálně v kinech, mohou působit dobře i na naši psychiku

Úhoři mají nabito
vydáno 20. února 2019  15:05

Déšť a ochlazení může v těchto dnech vyhnat lidi do kin. Třeba i na české komedie, které se točily loni během letních měsíců, když bylo velké horko. U...  celý článek

Je to jako se seriálem Most!, někteří v tom prostě hledali věci, které tam nejsou, říká Kovy

"Dostal jsem nabídku propagovat lux či pyrotechniku. Drtivou většinu spoluprací...
vydáno 20. února 2019  13:44

Populární youtuber Kovy (Karel Kovář) učí mladé mediální gramotnosti. V krátkých videích, která vytvořil pro vzdělávací program Jeden svět na školách, se...  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám