metro.cz

Počasí v Praze

3 °C / 10 °C

Středa 24. dubna 2024. Svátek má Jiří

Ze železničního mostu během renovace drhnou rez pískem

  8:35
Zatímco se Praha hádá, zda dopravní spojnici zbourat, či ne, TSK ji opravuje.
Práce na obou stranách spojnice jedou ve velkém.

Práce na obou stranách spojnice jedou ve velkém. | foto: TSK, Filip Jaroševský,  Metro.cz

Koroze konstrukce Železničního mostu, propojujícího Výtoň se Smíchovem, dosáhla takového stupně, že se musel pro letošní rok uzavřít alespoň pro pěší. Pracovníci Technické správy komunikací (TSK) tu kvůli doporučení statiků pracují na třech různých místech. Jedna parta ve středu mostu, druhá na Smíchově a třetí má na starost výtoňskou část. Na smíchovské straně v těchto dnech někteří čtenáři deníku Metro zahlédli také „jakousi oranžovou míchačku“, která podle některých slouží na míchání nového betonu na podpěry.

Podle mluvčí TSK Barbory Liškové jde však o mnohem sofistikovanější stroj. „U opravované lávky na železničním mostě žádná míchačka není, zařízení u smíchovské opěry je na tryskání ocelové konstrukce pískem. Velký žlutý stroj, který tu je také, slouží jako kompresor, který vyrábí vzduch,“ řekla deníku Metro Lišková.

Proč ale rez z konstrukce mostu TSK prostě nevydrhne silným proudem vody? Důvod je prostý. Stávající barva totiž obsahuje škodlivé látky a ty se za žádných okolností nesmí dostat do řeky. Zařízení používající písek má přitom dle Liškové tu výhodu, že umí špinavý písek opět nasát zpět do stroje. „Standardní ocelové prvky po očištění opět korodují, proto se musí z hlediska životnosti opatřit protikorozní ochrana. Jde o nátěrový systém na ochranu ocelových konstrukcí, jinak dochází k oslabení materiálu a snížení únosnosti,“ vysvětluje Lišková. Pracovníci Technické správy komunikací zde plánují v září jednu z lávek pro pěší opět otevřít. Druhou pak příští rok.

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), která se o most stará, ale minulý měsíc přišla s novým plánem. Dílčí opravy lávek, které zde provádí Technická správa komunikací, jsou podle nového znaleckého posudku zbytečné a rezavějící památkově chráněnou konstrukci prý bude lepší zbourat.

Sám správce ale přiznává, že prosadit bourání nebude nic jednoduchého. Vše bude záviset na projednání s orgány památkové péče, příslušnými útvary magistrátu a ministerstvem dopravy. Pokud by však most měl jít v dohledné době k zemi, jsou nynější práce, za které město platí padesát milionů korun, zbytečné.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

Důležité je přijmout svoji identitu a bojovat za svá práva, říká manažerka Klára Sobotková

vydáno 23. dubna 2024  18:30

Ve světě, kde dominovali muži, se odvážila zaujmout klíčové pozice. Klára Sobotková se stala průkopnicí průmyslového sektoru v České republice. Od roku...  celý článek

Ve čtvrtek vše předvedeme lidem a já se už nemůžu dočkat, těší se Anna K.

vydáno 23. dubna 2024  12:30

Čerstvá držitelka Ceny Anděl za píseň Údolí včel Anna K. zve své fanoušky na dva koncerty. V pražském Foru Karlín ve čtvrtek a o dva dny později v...  celý článek

Braník ve víru změn. Nový biotop hlídá tučňáčí rodinka. Z ohořelé ostudy bude park

vydáno 23. dubna 2024  5:30

Kouř na obloze a zvuk sirén. V Braníku v poslední době evergeen. Opuštěný areál bývalých stavebnin hoří několikrát do roka. Objekt na začátku Vrbovy ulice...  celý článek

U sebe doma vyrobím, na chalupě si pak posvítím? Jenže je to trochu jinak

vydáno 22. dubna 2024  18:30

České obecné fotovoltaické prostředí srší optimismem, ale současně v něm vládne mezi lidmi hodně legend. Jednou z nich je třeba možnost sdílení energie...  celý článek