metro.cz

Počasí v Praze

7 °C / 19 °C

Pátek 7. října 2022. Svátek má Justýna

Další 1 fotografie v galerii
U Drinopolu | foto:  DPP, Daniel Šabík

Zelená kolejiště brzdí sanitky. Naše protesty byly dosud zbytečné, tvrdí složky IZS

  6:00
Nové travnaté pásy v Břevnově, které dopravní podnik osévá směsí rostlin, rozvířily debatu. Jsou v Praze opravdu potřeba?

V hlavním městě se v současné chvíli nachází zhruba šestnáct kilometrů tramvajových tratí se zatravněným svrškem. Vůbec nejnovější vznikly před týdnem v Bělohorské ulici v Břevnově. 

V hlavním městě se v současné chvíli nachází zhruba šestnáct kilometrů tramvajových tratí se zatravněným svrškem. Vůbec nejnovější vznikly před týdnem v Bělohorské ulici v Břevnově. 

„První jednání na téma tramvajové pásy, u kterého bylo přítomno naše vedení, stejně jako zástupci ostatních složek Integrovaného záchranného systému, proběhlo v roce 2010. Všechny složky se tehdy shodly na tom, že jakkoliv se může jevit zatravňování tramvajových pásů jako dobrá varianta, tak to pro nás zavírá alternativní způsob bezpečného a plynulého průjezdu,“ vzpomíná pro deník Metro Poštová.

U Drinopolu

Nikdo z pražské záchranky pak od té doby nebyl podle ní přizván k žádnému jednání, které by o zatravňování tramvajových pásů jakkoliv rozhodovalo. A to i přesto, že se každý projekt takzvaného otevřeného tramvajového svršku podle vyjádření dopravního podniku vždy projednává. „Ověřovala jsem informace i u kolegů z Krajského ředitelství pražské policie, se kterými jsou dílčí projekty projednávány. Kolegové mi potvrdili, že tato jednání skutečně probíhají, nicméně jsou pouze doplňkovou složkou. Mohou vyjádřit námitku, souhlas či nesouhlas, ale toto stanovisko není konečné a rozhodující,“ dodává pro Metro Poštová.

Zelené koberce umístěné v kolejišti mají podle vedení Prahy i dopravního podniku řadu výhod. Snižují tepelnou zátěž a prašnost, poskytují propustnou vrstvu pro vsakování dešťové vody, absorbují hluk a vytváří útočiště pro četný hmyz.

„Není to tak, že bychom se stavěli proti inovacím či ekologickým řešením. Ale jsme pomáhající a zachraňující složka. V první řadě nám vždy půjde o zdraví a životy našich pacientů a o to, abychom u nich mohli být skutečně co možná nejdříve,“ vysvětluje postoj záchranky Poštová. „Jsou případy, kdy každá minuta hraje nesmírně důležitou roli. Pokud tedy existuje poměrně jednoduchá a hlavně bezpečná cesta, jak se vyhnout náročné pražské dopravě, vždy to pro nás bude ta správná,“ uzavírá pro deník Metro mluvčí pražské záchranky.

Komentáře

Hlavní zprávy

V hlavním městě řádí lupič stojanový. Uličník krade v metru lidem radost

vydáno 6. října 2022  4:54

Krást se nemá. Ani deník Metro, který je sice zdarma, ale dělá radost.  celý článek

Geny nám předávají moudrost rodičů. Mohou ale přenášet napříč rody i smrt

vydáno 5. října 2022  11:16

Sestavujeme si sáhodlouhé rodové stromy, pátráme po slavných předcích, hrabeme se v archivech, zda jsme náhodou neměli v dávných generacích urozené...  celý článek

Natáčí žraloky i levharty. Teď filmařům nabízí techniku pro natáčení pod vodou

vydáno 5. října 2022  5:37

Je to trochu zvláštní reportáž. Redaktor i respondent jsou na boso. Redaktor má navíc mokré vlasy. Kousek od dvojice se ještě ke všemu vznáší vodní víla....  celý článek

Koleje přebrousí i v Holešovicích. Přinášíme přehled krátkodobých omezení MHD

vydáno 4. října 2022  19:07

Už se v hlavním městě zase dláždí, opravují se troleje a rozbrušují koleje. Menších výluk způsobených nejrůznějšími údržbovými pracemi probíhá v hlavním...  celý článek