metro.cz

Počasí v Praze

-1 °C / 3 °C

Pondělí 30. ledna 2023. Svátek má Robin

Další 1 fotografie v galerii
U Drinopolu | foto:  DPP, Daniel Šabík

Zelená kolejiště brzdí sanitky. Naše protesty byly dosud zbytečné, tvrdí složky IZS

  6:00
Nové travnaté pásy v Břevnově, které dopravní podnik osévá směsí rostlin, rozvířily debatu. Jsou v Praze opravdu potřeba?

V hlavním městě se v současné chvíli nachází zhruba šestnáct kilometrů tramvajových tratí se zatravněným svrškem. Vůbec nejnovější vznikly před týdnem v Bělohorské ulici v Břevnově. 

V hlavním městě se v současné chvíli nachází zhruba šestnáct kilometrů tramvajových tratí se zatravněným svrškem. Vůbec nejnovější vznikly před týdnem v Bělohorské ulici v Břevnově. 

„První jednání na téma tramvajové pásy, u kterého bylo přítomno naše vedení, stejně jako zástupci ostatních složek Integrovaného záchranného systému, proběhlo v roce 2010. Všechny složky se tehdy shodly na tom, že jakkoliv se může jevit zatravňování tramvajových pásů jako dobrá varianta, tak to pro nás zavírá alternativní způsob bezpečného a plynulého průjezdu,“ vzpomíná pro deník Metro Poštová.

U Drinopolu

Nikdo z pražské záchranky pak od té doby nebyl podle ní přizván k žádnému jednání, které by o zatravňování tramvajových pásů jakkoliv rozhodovalo. A to i přesto, že se každý projekt takzvaného otevřeného tramvajového svršku podle vyjádření dopravního podniku vždy projednává. „Ověřovala jsem informace i u kolegů z Krajského ředitelství pražské policie, se kterými jsou dílčí projekty projednávány. Kolegové mi potvrdili, že tato jednání skutečně probíhají, nicméně jsou pouze doplňkovou složkou. Mohou vyjádřit námitku, souhlas či nesouhlas, ale toto stanovisko není konečné a rozhodující,“ dodává pro Metro Poštová.

Zelené koberce umístěné v kolejišti mají podle vedení Prahy i dopravního podniku řadu výhod. Snižují tepelnou zátěž a prašnost, poskytují propustnou vrstvu pro vsakování dešťové vody, absorbují hluk a vytváří útočiště pro četný hmyz.

„Není to tak, že bychom se stavěli proti inovacím či ekologickým řešením. Ale jsme pomáhající a zachraňující složka. V první řadě nám vždy půjde o zdraví a životy našich pacientů a o to, abychom u nich mohli být skutečně co možná nejdříve,“ vysvětluje postoj záchranky Poštová. „Jsou případy, kdy každá minuta hraje nesmírně důležitou roli. Pokud tedy existuje poměrně jednoduchá a hlavně bezpečná cesta, jak se vyhnout náročné pražské dopravě, vždy to pro nás bude ta správná,“ uzavírá pro deník Metro mluvčí pražské záchranky.

Komentáře

Hlavní zprávy

Pod vodou zkoumáme vesmír, říká pro deník Metro lékař Svoboda. Přitahují ho extrémní podmínky

vydáno 29. ledna 2023  16:39

Rodiče z něj chtěli mít sportovce nebo chemika, Aleše Svobodu ale lákalo umění a divadlo. „S jedním představením jsme dokonce hráli i ve Slovenském...  celý článek

Okna, kterými není vidět ven. Na jedné pražské křižovatce taky žijí lidé

Praha? Aha!
vydáno 29. ledna 2023  10:24

Zvedněte pohled od displeje mobilního telefonu a zkuste vnímat, kudy chodíte, kolem čeho chodíte a po čem chodíte. Možná vás překvapí, co vám celé roky...  celý článek

Stínadelská tajemství opět ve stopách Rychlých šípů. S dětmi a baterkami na Malou Stranu

vydáno 28. ledna 2023  14:24

„Za Mříží je park, v tom parku černý rám, v tom rámu plno vran, celé hejno vran, černočerných vran. Pozor si dej, ať nezůstaneš stát, ať nezůstaneš sám,...  celý článek

Není třeba vypínat radiátory a teple se oblékat i doma. Někdy stačí jen drobné úpravy

vydáno 28. ledna 2023  6:11

Když loni v září písničkář Pokáč uváděl svůj koncert v O2 areně mimo jiné slovy: „Chtěli jsme vám předvést velkou show, bohužel všechny prachy utratíme...  celý článek