metro.cz

Počasí v Praze

0 °C / 1 °C

Středa, 8. prosince 2021. Svátek má Květoslava.

Další 1 fotografie v galerii
U Drinopolu | foto:  DPP, Daniel Šabík

Zelená kolejiště brzdí sanitky. Naše protesty byly dosud zbytečné, tvrdí složky IZS

  6:00
Nové travnaté pásy v Břevnově, které dopravní podnik osévá směsí rostlin, rozvířily debatu. Jsou v Praze opravdu potřeba?

V hlavním městě se v současné chvíli nachází zhruba šestnáct kilometrů tramvajových tratí se zatravněným svrškem. Vůbec nejnovější vznikly před týdnem v Bělohorské ulici v Břevnově. 

V hlavním městě se v současné chvíli nachází zhruba šestnáct kilometrů tramvajových tratí se zatravněným svrškem. Vůbec nejnovější vznikly před týdnem v Bělohorské ulici v Břevnově. 

„První jednání na téma tramvajové pásy, u kterého bylo přítomno naše vedení, stejně jako zástupci ostatních složek Integrovaného záchranného systému, proběhlo v roce 2010. Všechny složky se tehdy shodly na tom, že jakkoliv se může jevit zatravňování tramvajových pásů jako dobrá varianta, tak to pro nás zavírá alternativní způsob bezpečného a plynulého průjezdu,“ vzpomíná pro deník Metro Poštová.

U Drinopolu

Nikdo z pražské záchranky pak od té doby nebyl podle ní přizván k žádnému jednání, které by o zatravňování tramvajových pásů jakkoliv rozhodovalo. A to i přesto, že se každý projekt takzvaného otevřeného tramvajového svršku podle vyjádření dopravního podniku vždy projednává. „Ověřovala jsem informace i u kolegů z Krajského ředitelství pražské policie, se kterými jsou dílčí projekty projednávány. Kolegové mi potvrdili, že tato jednání skutečně probíhají, nicméně jsou pouze doplňkovou složkou. Mohou vyjádřit námitku, souhlas či nesouhlas, ale toto stanovisko není konečné a rozhodující,“ dodává pro Metro Poštová.

Zelené koberce umístěné v kolejišti mají podle vedení Prahy i dopravního podniku řadu výhod. Snižují tepelnou zátěž a prašnost, poskytují propustnou vrstvu pro vsakování dešťové vody, absorbují hluk a vytváří útočiště pro četný hmyz.

„Není to tak, že bychom se stavěli proti inovacím či ekologickým řešením. Ale jsme pomáhající a zachraňující složka. V první řadě nám vždy půjde o zdraví a životy našich pacientů a o to, abychom u nich mohli být skutečně co možná nejdříve,“ vysvětluje postoj záchranky Poštová. „Jsou případy, kdy každá minuta hraje nesmírně důležitou roli. Pokud tedy existuje poměrně jednoduchá a hlavně bezpečná cesta, jak se vyhnout náročné pražské dopravě, vždy to pro nás bude ta správná,“ uzavírá pro deník Metro mluvčí pražské záchranky.

Komentáře

Hlavní zprávy

Kdo chce tisknout noviny a knížky, nebo balit zboží pro zákazníky, ten si před Vánocemi počká

vydáno 8. prosince 2021  10:00

Papír si vzít nedáme. Vyznavači tištěných novin, časopisů a literatury milují šustot obracených stránek. Vydavatelé však mají starosti.  celý článek

Počíhejte si na něj. Nový bus v Praze střídá linky jako ponožky

vydáno 8. prosince 2021  5:33

Prototyp vozu SOR bude po hlavním městě jezdit rok. Znají ho i v Hradci Králové nebo například v Kladně.  celý článek

Ne každá skulina je bezpečná. Nemáte náhodou doma v kamnech sýkorku?

vydáno 7. prosince 2021  18:54

Podívejte se občas pozorně do systému vytápění. Komín z plynového kotle nebo z topení bez krycí mřížky se může stát pro zvířecího návštěvníka pastí....  celý článek

Na teplé oblečení řidičů MHD dohlížejí odborné komise

vydáno 7. prosince 2021  5:10

Zimní stejnokroje zaměstnanců pražských dopravců obvykle obsahují třeba i pořádnou bundu.  celý článek

Vaše fotky z Prahy