metro.cz

Počasí v Praze

2 °C / 9 °C

Pátek 19. dubna 2024. Svátek má Rostislav

Zelená kolejiště brzdí sanitky. Naše protesty byly dosud zbytečné, tvrdí složky IZS

  6:00
Nové travnaté pásy v Břevnově, které dopravní podnik osévá směsí rostlin, rozvířily debatu. Jsou v Praze opravdu potřeba?

Další 1 fotografie v galerii
U Drinopolu | foto:  DPP, Daniel Šabík

V hlavním městě se v současné chvíli nachází zhruba šestnáct kilometrů tramvajových tratí se zatravněným svrškem. Vůbec nejnovější vznikly před týdnem v Bělohorské ulici v Břevnově. 

V hlavním městě se v současné chvíli nachází zhruba šestnáct kilometrů tramvajových tratí se zatravněným svrškem. Vůbec nejnovější vznikly před týdnem v Bělohorské ulici v Břevnově. 

„První jednání na téma tramvajové pásy, u kterého bylo přítomno naše vedení, stejně jako zástupci ostatních složek Integrovaného záchranného systému, proběhlo v roce 2010. Všechny složky se tehdy shodly na tom, že jakkoliv se může jevit zatravňování tramvajových pásů jako dobrá varianta, tak to pro nás zavírá alternativní způsob bezpečného a plynulého průjezdu,“ vzpomíná pro deník Metro Poštová.

U Drinopolu

Nikdo z pražské záchranky pak od té doby nebyl podle ní přizván k žádnému jednání, které by o zatravňování tramvajových pásů jakkoliv rozhodovalo. A to i přesto, že se každý projekt takzvaného otevřeného tramvajového svršku podle vyjádření dopravního podniku vždy projednává. „Ověřovala jsem informace i u kolegů z Krajského ředitelství pražské policie, se kterými jsou dílčí projekty projednávány. Kolegové mi potvrdili, že tato jednání skutečně probíhají, nicméně jsou pouze doplňkovou složkou. Mohou vyjádřit námitku, souhlas či nesouhlas, ale toto stanovisko není konečné a rozhodující,“ dodává pro Metro Poštová.

Zelené koberce umístěné v kolejišti mají podle vedení Prahy i dopravního podniku řadu výhod. Snižují tepelnou zátěž a prašnost, poskytují propustnou vrstvu pro vsakování dešťové vody, absorbují hluk a vytváří útočiště pro četný hmyz.

„Není to tak, že bychom se stavěli proti inovacím či ekologickým řešením. Ale jsme pomáhající a zachraňující složka. V první řadě nám vždy půjde o zdraví a životy našich pacientů a o to, abychom u nich mohli být skutečně co možná nejdříve,“ vysvětluje postoj záchranky Poštová. „Jsou případy, kdy každá minuta hraje nesmírně důležitou roli. Pokud tedy existuje poměrně jednoduchá a hlavně bezpečná cesta, jak se vyhnout náročné pražské dopravě, vždy to pro nás bude ta správná,“ uzavírá pro deník Metro mluvčí pražské záchranky.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

Ví, že ho fotíte? Snímky vašich ratolestí mohou zneužít pedofilové či vyděrači

vydáno 19. dubna 2024  5:00

Někdo by si mohl myslet, že největším strašákem sociálních sítí jsou falešné účty, které se vyjadřují do komentářů pod příspěvky a píšou hejty se záměrem...  celý článek

Fanoušci dopravy mají letos žně. V Benešově se opět můžou projet Hurvínkem

vydáno 18. dubna 2024  18:05

Pražské metro zahájilo provoz 9. května 1974. Výročí si dopravní podnik připomíná po celý rok. Kromě programu spojeného s oslavami padesáti let podzemky...  celý článek

Biker Michal Maroši se divákům otevře v dokumentu Ten, co slaví každý den

vydáno 18. dubna 2024  12:00

Vrcholových sportovců je nepočítaně, ale jen pár z nich může říct, že o nich někdo natočil film. Mezi takové nově patří i biker Michal Maroši, který si i...  celý článek

Postele XXL čekají v nemocnici na pacienty, kteří mohou vážit až 500 kilo

vydáno 18. dubna 2024  5:00

Skupina sestřiček na jednotce intenzivní metabolické péče (JIMP) na III. interní klinice Všeobecné fakultní nemocnice (VFN) v Praze na Karlově náměstí si...  celý článek