metro.cz

Kia Soul je městská krabička plná síly

  15:55
Designově velmi povedený model namočili do chilli omáčky a zapálili.
Má šmrnc. A sluší mu to i na poli. | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Když je nějaký hatchback hot, nikoho to nepřekvapí. Ostré verze se silným motorem se pro taková auta hodí. Jenže má to smysl u auta, které je od začátku namalované jako crossover do města?

Silný motor můžete nacpat do čehokoli, otázkou zůstává, zda to má smysl. Když je 204 koní ve vyvýšeném autě, jehož konstrukce nemá zcela sportovní rodokmen, může to dělat neplechu. Samozřejmě že v Kia Motors nejsou blázni, aby vyrobili vyloženě nebezpečné auto. Problém je spíš v tom, že řidič občas neví, jak s ním má jezdit a k čemu je.

Automobilce se nedá upřít, že se chová novátorsky a razí cestu pro další cenově dostupné vozy, u kterých by někteří zákazníci ocenili nějaké ty koně navíc, červeně prošívaný volant a pěkná kola. Kia se vůbec obrodila a její modely mají čím dál tím větší náboj.

Kia Soul je toho příkladem. To auto v současné generaci vypadá velmi svěže a se zájmem si ho prohlédne jak dvacetiletá dívka, tak řidiči v seniorském věku. Vysoký posez, dobrý výhled, hezký a jednoduchý interiér, a pokud vyndáte podlážku z kufru, dáte do něj i čtyři batohy (když tedy alespoň trochu ovládáte umění zvané komprese). Navíc nejsou dodávané jednašestky vůbec špatné motory, mají kultivovaný chod, dobré odhlučnění a normální spotřebu. 

Základní verze se 132 koňmi přijde na 385 tisíc. Námi testovaná ostrá verze jde výše, koní už má 204, točivý moment 265 Nm v rozmezí 1500 až 4500 ot./min a bezchybný sedmistupňový dvojspojkový automat. Cena: 565 tisíc korun. Jako crossover, který jezdí rychle, to nemá chybu.

K radosti ze sportovní jízdy mimo dálnici vozu ale chybí tvrdší podvozek a nižší těžiště. Tato, byť hezká konstrukce se při rychlých nájezdech do zatáčky naklání až moc. A to je ono – je ke sportu to auto vůbec určeno?

Autor: Petr Holeček Metro.cz
zpět na článek