Stavba tunelu začala v létě 1949, proražen byl v dubnu 1951. Délka tunelu činí 303 metrů, šířka 4,4 až 4,8 metru, maximální výška 3,4 metru, převýšení 28,89 metru s průměrným stoupáním 8,1 procenta. Do jeho zprovoznění museli lidé chodit z jedné do druhé čtvrti přes Vítkov. Cesta pěšky i tramvají trvala minimálně půl hodiny. Původně byl tunel, který zkrátil cestu z Karlína na Žižkov na čtyři minuty, určen i jako protiletecký kryt a měl být posléze doplněn i větví pro silniční vozidla. Ta ale nebyla nikdy realizována.
Tunely v Praze- Celková délka devíti železničních tunelů v Praze je nyní téměř 7,5 kilometru. Na území hlavního města jich bylo v minulosti vybudováno více, několik jich ale bylo zrušeno.
- V Praze je nyní osm silničních tunelů - Vyšehradský, Letenský, Těšnovský, Strahovský, Mrázovka, Zlíchovský, Komořanský a Lochkovský.
- Na železnici najdete tunelů devět - dva nové Vítkovské, tři Vinohradské, Chuchelský, Libeňský, Malešický a Bubenečský.
- Pro cyklisty a pěší jsou určeny tunely Karlínský a Vítkovský.
- Bezkonkurenčně nejdelšími tunely pak disponuje pražské metro, v současnosti měří tři jeho linky bezmála 60 kilometrů.
|