O mladých Vietnamcích se říká, že jsou hodně cílevědomí a už se díky rodičům v Česku orientují. Proto jsou třeba v podnikání úspěšní. Je to i váš případ?
Určitě tyto faktory platí. Moji rodiče a to, že jsem Vietnamec, mělo ohromný vliv na formování mé osobnosti.
Proč vás napadlo udělat designový a módní e-shop a jak dlouho funguje?
V době, kdy jsem si vydělal první peníze a hledal vybavení svého prvního bydlení, se mi nedařilo najít to pravé ořechové. Kvůli různým globálním obchodům byly byty všech lidí neuvěřitelně podobné. Nabídka unikátnějšího zboží byla úzká a dlouho se na ni čekalo. Proto jsem se rozhodl udělat něco sám. Takže už přes půl roku umožňujeme lidem zkrášlovat jejich bydlení, ale také je samotné.
Jak těžké bylo tento projekt rozjet?
Bylo to těžké a stále je. V našem týmu jsou chytří lidé, přesto hlavně fáze příprav před ostrým startem, která trvala skoro rok, nebyla mentálně, ale hlavně finančně úplně jednoduchá. Zvlášť když nejste vyzbrojeni investicí v řádu desítek milionů. Ale zvládli jsme to.
Co přesně na Vemzu.cz nabízíte a podle čeho produkty vybíráte?
Spíš než produkty nabízíme určitý životní styl, snažíme se vybírat zboží, které by mohl náš zákazník v různých životních situacích a různých fázích života potřebovat. Nyní u nás najdete bytové doplňky, oblečení, biokosmetiku, šperky, ale třeba také věci na zahradu.
S kým třeba spolupracujete z řad návrhářů nebo výrobců?
Všechny naše značky mají ze sebou zajímavý příběh. Rádi podporujeme originální české tvůrce. Třeba betonové doplňky nejen do bytu od kluků z Gravelli, oblečení předního českého návrháře Lukáše Macháčka či Cheap Monday, biokosmetiku Havlíkovy přírodní apotéky nebo značky Stop the Water While Using Me, hodinky od Švédů z Triwa nebo třeba papírenské produkty od Papelotu.
Díky čemu jste úspěšní a v čem se odlišujete od jiných e-shopů? Co zákazníkům nabízíte navíc?
Je to kombinace několika věcí. Například téměř vše je skladem. Poskytujeme garanci nejnižší ceny na trhu. Největším plusem je to, že nakoupíte na jednom místě produkty, které spojuje určitý životní styl, přijdou vám v jednom balíku, do třetího dne. Česká republika je e-shopovou velmocí, máme skoro nejvyšší počet e-shopů na obyvatele na světě. V drtivé většině se však jedná o úzce vymezené e-shopy. Zkuste si někdy nakoupit třeba ze dvou e-shopů najednou. Dostanete spoustu potvrzovacích e-mailů a esemesek, přebíráte balíky, dohadujete se s kurýrem nebo čekáte na poště. Nakupování přes internet by mělo být pohodlnější, rychlejší a levnější, ale ve výsledku není. To se snažíme změnit.
Jací jsou čeští zákazníci? Zvykají si na to, že si za kvalitní a originální výrobek něco připlatí? A jak dokážete mít u řady produktů nejlepší cenu na trhu?
Čeští zákazníci jsou poměrně nedůvěřiví, ale když jdete s kůží na trh, jste sebevědomí a necháte je si vás vyzkoušet a obstojíte, tak se k vám velice často vracejí. Nemají později obavu si pořídit i dražší kousky. Nejnižší cenu máme proto, že se teď nezaměřujeme na výdělek, současnou strategií je hlavně růst.