metro.cz

Počasí v Praze

10 °C / 20 °C

Sobota 27. dubna 2024. Svátek má Jaroslav

Kadjar byl v lázních. Renault prokoukl a dostal nové motory

  12:33
S novým rokem se českému trhu představil omlazený Renault Kadjar. Oblíbené SUV dostalo řadu novinek.

Další 1 fotografie v galerii
Překonat brod není problém. | foto: Archiv

Není to nová generace, říkejme tomu spíš léčebná kúra. Nebo lépe omlazovací kúra, léčit v podstatě nebylo moc co. Kompaktní SUV Renault Kadjar prodělalo modernizaci, hned při čelním pohledu rozeznáte nová LED světla, uvnitř se zase změnil interiér a vedle nových barev dostalo auto i nové motory. Jeden z nich jsme rovnou vyzkoušeli v redakčním testu.

Nejdřív ale obecně. V televizi běží soustavně hezké reklamy hlásající, že kadjar je pro ty, kteří chtějí jet svou cestou. A právě že i necestou. Češi milují čtyřkolky a vyšší auta do terénu. Jak je to s prodeji?

Od roku 2015 se ho celkově prodalo 450 tisíc kusů, v Česku drží příčky v prodejnosti až někde za číslem šedesát. V ulicích je auto vidět, ale potýká se s obrovskou konkurencí v tomto segmentu. Na krk mu paradoxně šlape kůň z vlastní stáje – Dacia Duster, která je levnější a nabízí také pohon všech kol. Ten je v případě kadjaru dostupný ve verzi se 150koňovým dieselem za cenu od 737 400 korun, což může být odrazující. Nejlevnější verze kadjaru stojí už 530 tisíc. To mluvíme o 140koňovém přeplňovaném čtyřválci 1.3 TCe. Námi testovaná verze je už za 657 tisíc, má také benzinový čtyřválec, ale 160koňový a automatickou spojku. Tento motor je zcela nový, společně se zmíněným turbodieselovým čtyřválcem 1.7 Blue dCi o síle 150 koní. Čtveřici motorů v nabídce uzavírá ještě slabší 115koňový 1.5 Blue dCi.

Námi testovaný motor, který vznikl ve spolupráci aliance Renault-Nissan a koncernu Daimler, nenadchl, ale zároveň nijak nezklamal. Chtěl by více svižnější reakce při sešlápnutí plynu, ale když už se turbo „čaplo“, jeho tah byl postupný a rychlejší tempo mu nedělalo vůbec problém. Navíc je perfektně odhlučněný, avizovaná nízká spotřeba (průměrná 5,9 litru) se však nekonala – možná to bylo nízkými teplotami, syrovostí motoru (auto mělo najeto jen tři tisíce kilometrů) i nehospodárnou jízdou, ale průměrná hodnota během testu se nám ustálila na číslu 8,6. Stáhnout by to jistě šlo. Nejvíc změn se odehrálo uvnitř, nový je středový panel a v něm sedmipalcová obrazovka multimediálního systému R-Link 2. Má jasnější obraz a rychlejší reakce na pokyn. Hlasové ovládání fungovalo perfektně. Změnily se i ovladače klimatizace. Plasty vypadají hodnotněji a sedačky mají nastavitelnou délku sedáku. Potěší detaily – do předních dveří se vejde 1,5litrová PET lahev a na zadních místech jsou dva USB porty.

Autor: Petr Holeček Metro.cz

Hlavní zprávy

Když opravdu chcete, tak tomu dáte sto procent, říká běžkyně Marcela Joglová

vydáno 27. dubna 2024  6:48

Otevřela oči mnoha lidem. Přiznala se k bulimii. Sport jí pomohl přes mnohé starosti se „převalit“. To je Marcela Joglová, česká běžecká vytrvalkyně. Když...  celý článek

Co jste dělali Prvního máje roku 1986? Z Černobylu k nám doputoval radioaktivní mrak

vydáno 26. dubna 2024  5:16

Přenesme se o 38 let nazpět, na sever sovětské Ukrajiny, do Černobylu. Máme po půlnoci, technici jaderné elektrárny spouští rutinní test nouzového...  celý článek

Generace Z snižuje průměr ve sjednávání životního pojištění. Co k tomu mladé lidi vede?

vydáno 25. dubna 2024  16:07

Mladá generace se mnohým může zdát jako nezodpovědná. Podle nové analýzy se ukazuje, že tomu tak není. Její zástupci totiž snižují průměr ve sjednávání...  celý článek

Bizár nabírá nové rozměry. Ve vzduchu je touha po pozornosti a dobrovolné ponižování

Strážce streamu
vydáno 26. dubna 2024  14:00

STRÁŽCE STREAMU Streamovací platforma Voyo má ve svém hledáčku několik pořádných bizárů. Naši redaktorku Terezu Šimurdovou v těchto dnech zaujala reality show s názvem...  celý článek