náhledy
Kasárna Karlín-Téměř dvacet let už jako nákladové nádraží neslouží. Dnes v něm developeři plánují vybudovat byty, zachová se ale hlavní budova nádraží, která se stane centrem celé lokality.
Autor: metro.cz
Desfourský palác - Na nové využití čeká i chátrající budovat Desfourského paláce, který je v majetku hlavního města Prahy. Kdyby město opuštěnou budovu, která stojí mezi Florencem a Masarykovým nádražím rekonstruovalo, mohlo by přispět k oživení celé lokality. K původnímu využití – tedy podobě bytového domu – se budova vzhledem ke svému okolí nejspíš nevrátí. Jednu dobu se nicméně hovořilo o tom, že by dům mohlo používat nedaleké Muzeum hl. m. Prahy.
Autor: metro.cz
Ústřední telekomunikační budova - Místní jí říkají Mordor. Budova, která ční téměř 100 metrů nad ulicemi Žižkova, je dnes prázdná a za pár let ji čeká demolice. Nové využití se pro ni do budoucna nenašlo. Než půjde k zemi a nahradí ji byty, chce v ní developer nabízet k pronájmu kanceláře.
Autor: metro.cz
Továrna KOH-I-NOOR - Vršovická továrna Koh-i-noor. Dříve se v ní vyráběly špendlíky, patentky a další kovová galanterie. V roce 2017 prázdný a zdevastovaný areál koupila společnost PSN a plánuje v něm postavit byty, restaurace, kavárny a zřídit i řadu služeb pro veřejnost. Návrh studia Jakub Cigler Architekti, které PSN oslovila kvůli vytvoření návrhu rekonstrukce, počítá s využitím některých původních historických prvků, aby zachoval osobité kouzlo starých továrních budov.
Autor: metro.cz
Nákladové nádraží - Téměř dvacet let už jako nákladové nádraží neslouží. Dnes v něm developeři plánují vybudovat byty, zachová se ale hlavní budova nádraží, která se stane centrem celé lokality.
Autor: metro.cz
Dům Radost - Na budově bývalého Všeobecného penzijního ústavu je patrný zub času. Zatéká do ní, rozvody jsou v původním stavu a nesplňuje aktuální normy. Aby dům ožil, chtějí ho noví majitelé s ohledem na jeho historickou hodnotu zrekonstruovat a vrátit mu polyfunkční využití – tak, aby odpovídalo potřebám lidí 21. století.
Autor: metro.cz
Nádraží Vyšehrad - Kousek pod Vyšehradem se rozpadá kdysi krásná, secesní budova železniční stanice Praha-Vyšehrad. Přes 115 let starou budovu navrhl architekt Antonín Balšánek. Vyšehradské nádraží je ukázkou toho, co se stane, když spolu majitel budovy a město neumí mluvit a nedokážou se dohodnout na kompromisu.
Autor: metro.cz