náhledy
Historik Muzea Vysočiny Michal Kamp ukazuje deník Vojtěcha Weidenhoffera. Vlevo je originál, vpravo jeho nová knižní podoba.
Autor: Jaroslav Šnajdr, MAFRA
Dosud neznámý pohled na tehdejší Německý, dnes Havlíčkův Brod. Autorem malby zachycující pohled na město od jihovýchodu je kněz Jan Antonín Venuto. Obraz byl uchován v depozitáři rakouské národní knihovny.
Autor: Jaroslav Šnajdr, MAFRA
Už 5. května 1945, jako vůbec první sídlo v Československu, změnil svůj název Brod. Do té doby po několik staletí nazývaný Německý dostal jméno Havlíčkův. Jásajícímu davu to z balkonu radnice tehdy oznámil starosta města Antonín Šouba (uprostřed).
Autor: Archiv Muzea Vysočiny Havlíčkův Brod
Sněhová kalamita brzdila v polovině března 1939 německou armádu při obsazování vysočinských měst. Na snímku vojáci wehrmachtu na náměstí v Havlíčkově (tehdy Německém) Brodě.
Autor: Archiv J. Lakosila a T. Svobody
Na náměstí v Havlíčkově Brodě stál stojan od společnosti Naftospol se vzduchovým kompresorem v letech 1933-1936. Radnice to nelibě nesla, takže zmizel při úpravě náměstí.
Autor: Státní okresní archiv Havlíčkův Brod
Na snímku je dnes již zmizelá jihozápadní část náměstí v Havlíčkově Brodu. Zcela vpravo původní masné krámy. Dva domy vlevo na jihozápadním nároží musely ve 30. letech 20. století ustoupit budově městské spořitelny (nynější Komerční banka). Na místě dvou domů vpravo byl postaven v 70. letech 19. století hotel. Později tam bylo sídlo filiálky Živnobanky, dnes GE Money Bank.
Autor: J. Šťastný, Polná, před rokem 1876
Nejstarší vyobrazení Německého Brodu z roku 1704 od Jana Františka Beckovského
Autor: Jaroslav Šnajdr, MAFRA
V domě, v němž žil až do svého odvlečení do Brixenu Karel Havlíček Borovský, je dnes Muzeum Vysočiny.
Autor: ČTK
Historik muzea Michal Kamp ukazuje šperk, jímž Karel Havlíček Borovský pečetil dopisy z Brixenu.
Autor: Petr Lemberk, MAFRA
Sochu Karla Havlíčka Borovského v havlíčkobrodském parku Budoucnost už pro neznalého není snadné nalézt. Ze všech stran je obrostlá hustým houštím a vysokými stromy.
Autor: Archiv MAFRA