Univerzita Palackého v Olomouci otevře od příštího akademického roku nový obor zaměřený na vedoucí pozice v kreativních odvětvích. Navazující magisterské studium nabízí zájemcům filozofická fakulta. Absolventi tohoto programu najdou uplatnění především na manažerských pozicích ve sféře kreativních odvětví jak v soukromém, tak i veřejném sektoru. Přihlášku ke studiu na obor Management v kreativních odvětvích lze podat do 30. června, informovala univerzita na svých stránkách.
"Cílem tohoto studia je připravit multidisciplinárně orientované absolventy a absolventky, kteří v praxi dokážou propojit a aplikovat specifika manažerských přístupů a kreativních odvětví. Jde o profesně zaměřený obor, v němž se budeme věnovat managementu, ekonomice a marketingu dynamického sektoru kulturních a kreativních odvětví. Podstatnou část studia budou tvořit atraktivní praxe a odborná reflexe kulturní produkce," uvedl vedoucí katedry ekonomických a manažerských studií FF UP Ondřej Kročil.
Kromě této katedry se na realizaci programu podílí i katedra divadelních a filmových studií, katedra mediálních a kulturálních studií a žurnalistiky, katedra muzikologie i odborníci z praxe, jimž bude i výuka některých předmětů patřit. Navazující magisterské studium je podle zástupců fakulty ideální příležitost pro kvalifikační růst současných i budoucích producentů, manažerů neziskových organizací, zakladatelů start-upů, ekonomů, kurátorů a řídících pracovníků v institucích hudební, divadelní či audiovizuální tvorby.
Zájemce a zájemkyně o studium čeká ústní přijímací zkouška, při níž bude nutné předložit písemný projekt své budoucí diplomové práce, a to v rozsahu tří stran. Při pohovoru se bude hovořit o managementu i motivaci ke studiu. Obor si vyhlédla například Markéta Pernická, posluchačka závěrečného ročníku bakalářského studia Ekonomicko-manažerských studií, kterou nový obor zaujal zejména díky kombinaci ekonomického a tvůrčího prostředí. "Myslím si, že potřeba kreativity a inovace je pro nynější moderní svět stěžejní. Nabízené studium propojí mé znalosti z oblasti managementu s dynamickým prostředím kreativních odvětví," uvedla studentka. Od studia očekává prohloubení znalostí v oblasti managementu, podnikání a marketingu.