Městský úřad v Chrudimi sníží počet pracovních míst o 12. Vedení města k tomu vedou závěry personálního auditu. Namísto současných 242 bude mít úřad od prosince 230 zaměstnanců. Ročně by tak měl ušetřit téměř devět milionů korun, vyplývá z informací od zástupců radnice.
Původně personální analýza navrhovala snížit počet pracovních míst na městském úřadě o 23 lidí, některá pozice jsou dlouhodobě neobsazené, takže se jen formálně zruší. "Po další analýze a projednání s vedoucími odboru jsme došli k číslu 15. Někteří vedoucí si dokázali obhájit, proč mají mít o jednoho, dva lidi více," řekl dnes novinářům starosta František Pilný (ANO). Zaměstnanci, jejichž pozice audit vyhodnotil jako nadbytečné, dostanou výpovědi tak, aby odešli do konce listopadu. Podle uvolněného radního Aleše Nunváře (Piráti) tři nové pozice naopak vzniknou, takže celkově ubyde 12 pracovních míst.
Audit si radnice zpracovala vlastními silami. Na městském úřadu se některé odbory a pozice zreorganizují a zoptimalizují. Vzniknou také dvě místa koordinátorů závazných stanovisek. "Když si někdo na úřad podá žádost o stanovisko k čemukoliv, tito dva lidé by to měli týmově řešit se všemi pracovníky městského úřadu tak, aby žadatel dostal odpověď v co nekratším čase a nemusel obíhat ostatní úředníky. Oni mu to za celý městský úřad vypraví a předají," popsal Pilný. Místostarosta Zdeněk Kolář (ANO) poukázal i na další závěry auditu, na nedostatky v řízení u úředníků a politiků a na rezervy v digitalizaci činnosti úřadu.
Podle Nunváře bylo cílem zeštíhlit a zefektivnit městský úřad, finanční úspora byla až druhořadá. "V letošním roce se budou vyplácet odstupné, plný efekt se tedy projeví až v příštím roce. Tam dojde k úspoře 8,5 milionu korun ročně," řekl Nunvář.