Středočeští krajští radní ve čtvrtek schválili usnesení, podle kterého by postup pražské části zásadně zkomplikoval situaci všem Středočechům, proto je třeba opatření řešit a koordinovat spolu s krajem. Hejtmanství stojí na straně obcí, protože není možné problém městské části jednostranně přenášet do kraje, informoval v tiskové zprávě krajský radní pro veřejnou dopravu Petr Borecký (STAN).
Zástupci radnice Prahy 6 svoje záměry o nových dopravních opatřeních oznámili ve středu. V první fázi řešení městská část chtěla rozšířit platnost buspruhů a zavést nový buspruh v Karlovarské ulici v úseku mezi sjezdem z D6 a Slánskou ulicí. V případě, že by preference autobusů nepřinesla dostatečné výsledky, chtěla Praha 6 zvážit využití světelných závor.
Městská část se s nadměrnou dopravou a tvorbou kolon v rezidenčních čtvrtích kvůli dojíždění potýká dlouhodobě.
Vedení Prahy 6 postoj kraje mrzí a za vstřícnější považuje starosty okolních obcí, se kterými jedná.
Odneseme to my, odmítají městské části zpoplatnění vjezdu do centra Prahy |
Borecký se ve vyjádření pozastavil nad tím, že pražští politici vyžadují, aby Středočeši do Prahy mířili pouze veřejnou hromadnou dopravou, ale městská část Praha 6 blokuje výstavbu rychlodráhy do Kladna.
„Současně je to opět Praha 6, která oponuje záměru Středočeského kraje stavět tramvajovou trať na Velké Přílepy, a další pražská část Suchdol desetiletí blokuje výstavbu severozápadní části Pražského okruhu,“ poznamenal radní. Právě dostavba dálničního okruhu by měla v budoucnu dopravní situaci v Praze prospět.
Podle informací, které má hejtmanství k dispozici, by nyní městská část měla jednat s pražským magistrátem, Technickou správou komunikací a pražským organizátorem dopravy Ropid. „Za Středočeský kraj budu jednoznačně požadovat po představitelích hlavního města Prahy, aby k tomuto řešení nebylo přistoupeno bez předchozí koordinace se Středočeským krajem a jeho obcemi,“ doplnil Borecký.
„Mrzí nás, že vedení Středočeského kraje nesouhlasí s preferováním veřejné hromadné dopravy. V tomto ohledu jsou osvícenější starostové středočeských obcí kolem Prahy 6, čehož si vážíme. Z jednání se starosty také vyplynulo, že jsou nešťastní, jak Středočeský kraj nedostatečně investuje do komunikací v kraji a na provoz pražské integrované dopravy,“ sdělil ČTK radní Ondřej Matěj Hrubeš (ODS).
29. července 2020 |