Co umí kartaKarta je především nosičem pro elektronické jízdné v rámci systému Pražské integrované dopravy.
|
„Konec prázdnin a začátek školního roku je provázen pravidelně zvýšeným zájmem zákazníků o zřízení nových karet a v současnosti také o jejich výměnu,“ potvrzuje Pavel Stöckl, tiskový mluvčí městské společnosti Operator Opencard, která má vše kolem karty v současnosti na starosti.
Kartu aktivně využívá zhruba milion lidí. Přestože lze například výměnu karty podle Stöckla zařídit dva měsíce dopředu, je běžné, že to lidé odkládají na poslední chvíli a v zákaznickém centru se tvoří dlouhé fronty především v odpoledních a večerních hodinách.
Kartu není možné vyřídit on-line, všichni musí alespoň jednou navštívit zákaznické centrum nebo některé ze třiatřiceti kontaktních míst kvůli ověření totožnosti a podpisu smluvních podmínek.
„Klienti, kteří požádali o kartu on-line, si ji museli vyzvednout v zákaznickém centru, zatímco ti, kteří podali osobní žádost, si mohli nechat kartu poslat na vybranou adresu. Nutná je tedy vždy jen jedna návštěva,“ dodává Stöckl. Jen na jediném ze třiceti tří míst, ve Škodově paláci, ale můžete požádat o expresní vystavení karty na počkání nebo naopak ji reklamovat. Proto se tu tvoří nejdelší fronty.
O práva ke kartě se momentálně vede několik soudních sporů. Vlastník práv ke kartě požaduje po Praze několik set milionů. Magistrát s kartou do budoucna nepočítá, dopravní podnik začal opět vydávat papírové kupony a primátorka Krnáčová slibuje velmi brzo představit nový systém Prague market, v němž se lidé obejdou bez červené kartičky.