"Do toho dorosteš," touhle větou se řídí stále méně rodičů. Za oblečení pro své děti jsou schopni utratit nemalé částky. Kvalitní značky nosí děti ještě než se naučí pořádně chodit a to, jak se kdo obléká je stále častějším tématem už na základních školách. Aby se děti nesoudily podle oblečení, zavedly loni dokonce první školy povinně uniformy. V těch musí chodit například žáci Základní škola Františky Plamínkové.
Telefon už v první třídě
Podobným případem jsou také mobilní telefony, které děti chtějí už jen proto, aby nebyly out. "Zhruba třetina žáků nastupuje do první třídy s vlastním mobilním telefonem, nebo ho obdrží během svého prvního školního roku," říká Veronika Exnerová ze společnosti Vodafone, který si před časem na toto téma nechal zpracovat průzkum.
Zatímco ve čtvrté třídě se může chlubit mobilem více než polovina žáků, ve čtrnácti letech už má telefon valná většina školáků. "Pouze 11 procent dětí mobil nepoužívá ve škole. Téměř 80 procent žáků posílá SMS dokonce i o hodinách," dodává Exnerová.
Mimo mobilních telefonů stoupá v poslední době také obliba o dětská konta. "Nabízíme dětem konto Slůně. Je určeno dětem od narození do 15 let, jimž rodiče plánují výhodně spořit a současně je chtějí naučit hospodařit s penězi. Děti si tak mohou již od osmi let vybírat kapesné vlastní platební kartou z bankomatu," říká za ČSOB Jiří Stibor z oddělení komunikace.
Dětská konta jsou výhodná, lákají banky
S nabídkou dětského konta přichází stále více bank. "Konto je zajímavé svým nadstandardním úročením, vedení účtu je zdarma, stejně jako některé další služby v rámci konta. Mezi tyto bezplatné služby patří elektronická platební karta, internetové a mobilní bankovnictví pro náhled na zůstatek a pohyb na účtu, výběry ze všech našich bankomatů," láká mluvčí UniCredit Bank Petr Plocek.
Děti a telefonyPrůzkum společnosti Data Collect pro Vodafone.
|