„V roce 2016 jsme získali 353 řidičů, za celý loňský rok to bylo 470 řidičů a za letošek do října evidujeme již 500 nových řidičů,“ říká pro deník Metro Špička s tím, že se například řady šoférů autobusů letos rozrostly o 276 lidí.
Ačkoliv se dopravci daří lákat novou krev lépe než dřív, stále mu chybí stovky zaměstnanců. Kromě zavedení řady benefitních příspěvků proto přistoupil i k flexibilnějšímu nabírání nových řidičů. Kromě standardního hrazení veškerého zaškolení a získání potřebných řidičských průkazů nabízí také možnost absolvovat autoškolu i v době, kdy ještě zájemce pracuje v jiném zaměstnání. I v takovém případě podnik náklady hradí.
„Tito uchazeči mohou rozšíření kvalifikace absolvovat u externí autoškoly, opět s kvalifikační dohodou,“ dodává mluvčí podniku Aneta Řehková.
Průměrný zaměstnanec pražského dopravního podniku si v minulém roce přišel na 36 608 korun. Průměrný plat řidiče MHD je pak 35 tisíc plus další benefity. Mezi ně patří například zlevněné zaměstnanecké jízdné i pro rodinné příslušníky, penzijní připojištění po roce výkonu práce, tři dny zdravotního volna s náhradou mzdy a pět týdnů dovolené. Dopravce nabízí také stravenky, placenou rekreaci či možnost dotovaného ubytování. „Zázemí velké společnosti s dlouholetou tradicí není dnes na trhu práce také úplně samozřejmostí,“ dodává Řehková.
S nedostatkem řidičů hromadné dopravy se potýkají i jinde. Třeba v Brně místní dopravce nabízel o letních prázdninách náborový příspěvek i sto tisíc korun. Ostravský dopravní podnik zase řeší chybějící lidi patnácti tisíci korun navíc hned po nástupu. S nadsázkou by se tak dalo říct, že problém se šoféry vyřeší až autonomní vozy bez řidičů. To je však hudba budoucnosti.
Práci řidiče doporučuje ve spotu herec Matonoha
|