Klíčov, Kačerov, ale i centrum metropole. Na těchto a dalších místech již čtenáři deníku Metro mohli v uplynulých dnech spatřit autobus či tramvaj opatřenou slušivým knírem. „Dle informací dopravního podniku je v Praze v provozu patnáct těchto autobusů a stejný počet tramvají, takže potkat takové vozidlo je poměrně náhoda,“ píše organizátor dopravy Ropid na svém Facebooku.
Dopravní podnik se od prvního listopadu zapojuje do projektu Movember. Stejně jako ve dvanácti dalších městech v Česku, i v Praze jezdí autobusy a tramvaje vyzdobené kníry.
„Dopravce chce tímto způsobem podpořit projekt Movember a pomoci šířit osvětu týkající se mužského zdraví. Cílem podpory je oslovit co nejvyšší počet lidí v ulicích měst,“ uvádějí zástupci tiskového odboru dopravního podniku s tím, že jde o další společný projekt pod záštitou Sdružení dopravních podniků ČR.
Kníraté dopravní prostředky se u Pražanů těší velké oblibě. Dle jejich reakcí na sociálních sítích se někteří dobrodruzi neváhají za kníratou tramvají či autobusem vydat i na druhý konec Prahy. Některým však chybí kníry v podzemce. „Škoda, že nejsou takto polepeny i čelní vozy metra. Fousatá M1 by byla legrační,“ píše na Facebooku Pražské integrované dopravy Ondřej Duba.
Pokud zaznívá na sociálních sítích kritika fousatých vozů MHD, jde spíše na vrub nesmyslně utracených peněz za polep vozů než na hodnotu akce samotné. Dle Jana Bergera by bylo od dopravců rozumnější, kdyby místo polepů raději věnovali finanční obnos na podporu boje s rakovinou. Jak ale Ropid obratem vysvětluje, cílem kampaně je především na problém upozornit. „Dopravní podniky na akci spolupracují s nadačním fondem proti rakovině,“ píše Ropid.
Movember
|