metro.cz

Počasí v Praze

9 °C / 24 °C

Neděle 28. dubna 2024. Svátek má Vlastislav

Movember drží i tramvaje a autobusy

  8:20
Polepením masek svých dopravních prostředků šíří podnik v Praze osvětu o zdraví mužů.
Knír můžete vidět i na lince autobusu 150. | foto: Ropid

Klíčov, Kačerov, ale i centrum metropole. Na těchto a dalších místech již čtenáři deníku Metro mohli v uplynulých dnech spatřit autobus či tramvaj opatřenou slušivým knírem. „Dle informací dopravního podniku je v Praze v provozu patnáct těchto autobusů a stejný počet tramvají, takže potkat takové vozidlo je poměrně náhoda,“ píše organizátor dopravy Ropid na svém Facebooku.

Dopravní podnik se od prvního listopadu zapojuje do projektu Movember. Stejně jako ve dvanácti dalších městech v Česku, i v Praze jezdí autobusy a tramvaje vyzdobené kníry.

„Dopravce chce tímto způsobem podpořit projekt Movember a pomoci šířit osvětu týkající se mužského zdraví. Cílem podpory je oslovit co nejvyšší počet lidí v ulicích měst,“ uvádějí zástupci tiskového odboru dopravního podniku s tím, že jde o další společný projekt pod záštitou Sdružení dopravních podniků ČR.

Kníraté dopravní prostředky se u Pražanů těší velké oblibě. Dle jejich reakcí na sociálních sítích se někteří dobrodruzi neváhají za kníratou tramvají či autobusem vydat i na druhý konec Prahy. Některým však chybí kníry v podzemce. „Škoda, že nejsou takto polepeny i čelní vozy metra. Fousatá M1 by byla legrační,“ píše na Facebooku Pražské integrované dopravy Ondřej Duba.

Pokud zaznívá na sociálních sítích kritika fousatých vozů MHD, jde spíše na vrub nesmyslně utracených peněz za polep vozů než na hodnotu akce samotné. Dle Jana Bergera by bylo od dopravců rozumnější, kdyby místo polepů raději věnovali finanční obnos na podporu boje s rakovinou. Jak ale Ropid obratem vysvětluje, cílem kampaně je především na problém upozornit. „Dopravní podniky na akci spolupracují s nadačním fondem proti rakovině,“ píše Ropid.

Movember

  • Nejběžnější způsob, jak kampaň podpořit, je nechat si narůst pod nosem knír, takzvaný Mo. A také si zajít na preventivní prohlídku.
  • Cílem podpory dopravních podniků je oslovit co nejvyšší počet lidí v ulicích měst. Charitativní celosvětovou kampaň Movember zastřešuje v Česku nadační fond Muži proti rakovině.
Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

Písni Nothing Else Matter trumpeta velmi sluší, říkají kluci z kapely Melanchollica

vydáno 28. dubna 2024  5:33

Tribute kapely oslavující svoje vzory jsou běžnou součástí hudební scény. V Česku se ale před rokem zrodil projekt, který se běžnému napodobování cizích...  celý článek

Když opravdu chcete, tak tomu dáte sto procent, říká běžkyně Marcela Joglová

vydáno 27. dubna 2024  6:48

Otevřela oči mnoha lidem. Přiznala se k bulimii. Sport jí pomohl přes mnohé starosti se „převalit“. To je Marcela Joglová, česká běžecká vytrvalkyně. Když...  celý článek

Generace Z snižuje průměr ve sjednávání životního pojištění. Co k tomu mladé lidi vede?

vydáno 25. dubna 2024  16:07

Mladá generace se mnohým může zdát jako nezodpovědná. Podle nové analýzy se ukazuje, že tomu tak není. Její zástupci totiž snižují průměr ve sjednávání...  celý článek

Bizár nabírá nové rozměry. Ve vzduchu je touha po pozornosti a dobrovolné ponižování

Strážce streamu
vydáno 26. dubna 2024  14:00

STRÁŽCE STREAMU Streamovací platforma Voyo má ve svém hledáčku několik pořádných bizárů. Naši redaktorku Terezu Šimurdovou v těchto dnech zaujala reality show s názvem...  celý článek