"Rekonstrukce Negrelliho viaduktu nesouvisí pouze s připravovanou modernizací trati, ale řeší samostatně především dlouhodobě nevyhovující technický stav železničního mostu," vysvětluje mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský. O rok později po opravě Negrelliho viaduktu by měla stavba rychlodráhy pokračovat v úseku, který vede Kladnem. Jde o části, na které Správa železniční a dopravní cesty získá nejrychleji potřebná povolení.
Most se po povodních nikdy plně neopravil
Modernizace tratě mezi Kladnem a pražským Veleslavínem letos po osmi letech prošla posouzením o vlivu stavby na životní prostředí. Náklady se odhadují na 8 miliard korun a součástí této etapy budou úpravy nástupiště na Masarykově nádraží. Oprava Negrelliho viaduktu, spojujícího Masarykovo nádraží s Bubny, byla zahájena už před pěti lety, ale byla v rámci úsporných opatření přerušena. "Most si po ničivých povodních v roce 2002 zaslouží již bez debat celkovou opravu a údržbu," potvrzuje Ptačinský.
Akce si vyžádá náklady asi 800 milionů korun. Až 80 procent celkových nákladů ale může činit příspěvek Evropské unie. Oprava památkově chráněného viaduktu z poloviny 19. století je ale jen první částí plánu na stavbu rychlodráhy z Prahy do Kladna. "Zahájení stavebních prací závisí především na ukončení přípravy, tedy vydání příslušných rozhodnutí o umístění stavby a stavebních povolení. Projednání dokumentace staveb ve složitých městských podmínkách je po jejím zpracování časově náročné. Naším cílem je ale zahájit realizaci alespoň některých úseků ještě před rokem 2015," uvedl Ptačinský.
Plány na rychlodráhu
|