Mřížka je umístěna pod povrchem vozovky mezi kolejnicemi v obou směrech. Zlepšit má mechanické vlastnosti asfaltové vrstvy, čímž se zvýší životnost povrchu komunikace, nevznikají trhliny a do vozovky nezatéká voda. "Je to výztužná geomříž ze skelného vlákna, která primárně zabraňuje vzniku trhlin," popsal Martin Mareček ze společnosti Saint-Gobain Adfors, která mříž DPP dodala. Vyrobena je z materiálů, které jsou stoprocentně recyklovatelné.
Životnost v běžné vozovce je prý i více než 10 let, kdy není třeba silnici opravovat. Jak to bude fungovat v případě tramvají, se nyní ukáže. Zda bude DPP mřížku používat i při opravách dalších tratí zatím není jasné. Podle mluvčího se uvidí poté, až bude v Moskevské delší dobu na trati a projde proměnami počasí a zátěží plného provozu.
Obří oprava bude pokračovat příští rok
|