„S nadsázkou lze říci, že se každý měsíc otevřel jeden objekt. Například součástí kompletní rekonstrukce Česko-brodské ulice byla také rekonstrukce a výstavba hned tří mostů. U mostu přes Rokytku v Zenklově ulici se dokonce jednalo o sanaci kulturní památky. Cílem rekonstrukce na této vytížené komunikaci bylo mimo jiné zamezit průsaku vody do klenby historické části mostu,“ říká mluvčí TSK Barbora Lišková.
Poměrně zásadních oprav se dočkala také lávka U Brodu v Radotíně, která spojuje břehy řeky Berounky, v říjnu se otevřela opravená lávka na železničním mostě přes Vltavu. Posledních pár měsíců to nicméně vypadalo, že práce TSK přijdou vniveč. Hlavní část mostu má totiž na starosti Správa železniční a dopravní cesty, která by most raději zbourala. Nyní to však vypadá, že se most dočká dalších oprav.
Na některých mostech musela TSK vyměnit i celé části nosné konstrukce – jako na lávce u Hořejšího rybníka, v Davídkově ulici nebo v Křeslicích. „Na řadě staveb bylo ke zvýšení bezpečnosti instalováno i nové zábradlí, jako u mezitraťové lávky v Hrdlořezech,“ dodává Lišková.
Ve středu se po osmi měsících otevřela také lávka pro pěší u metra Nové Butovice. Nahradila tu zbouranou předchůdkyni, která byla v dezolátním stavu.
Přehled mostních novinek
|