Větší omezení pro cestující ale pravděpodobně začnou platit až v srpnu. „Podepsali jsme smlouvu se sdružením firem Hochtief, Strabag a Avers na opravu mostu a začali firmám předávat staveniště,“ uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marek Illiaš. Firmy teď místa kolem slavného viaduktu oplocují a připravují se na zahájení prací.
Rekonstrukce druhého nejstaršího mostu v Praze bude trvat šestadvacet měsíců a přijde SŽDC na téměř 1,5 miliardy korun.
Její začátek komplikovala jednání s majiteli pozemků v okolí autobusového nádraží Florenc či spory o pozemky pod mostními oblouky. Právě odtud už zmizely garáže i dílny, od úterý je uzavřené i parkoviště u křížení mostu se Sokolovskou ulicí. Zpod jednoho z oblouků zmizela i rázovitá hospůdka U Fandy.
Negrelliho viadukt
|
Stavba pro letošní rok znemožní i konání Léta pod viaduktem, festivalu, který loni otevřel a oživil jinak nevábná místa kolem mostu.
Práce budou znamenat i značná omezení pro cestující. Pravděpodobně už od srpna budou vlaky od Kladna zastavovat na nově vybudované zastávce Vltavská, která bude přímo u stejnojmenné stanice metra trasy C. Vlaky od Kralup budou opravovaný most objíždět přes nádraží Holešovice.
V metropoli nebude podle mluvčího Ropidu Filipa Drápala zavedena žádná speciální náhradní doprava. O cestující se na Vltavské postará linka C nebo tramvajová linka 14. Vznik zastávky Vltavská je také určitým testem. Pokud se osvědčí, nevylučuje Ropid, že by zde zůstala natrvalo. Umožňovala by přímý a pohodlný přestup na metro podobně jako před časem vybudovaná zastávka na Kačerově.