ZpožděníPokud 85 procent spojů jezdí ve stanovené toleranci, je to dobré. Kde dopravce připouští rezervy?
|
Přijede-li spoj do zastávky o tři minuty později, než by podle harmonogramu měl, nikoho to nejspíš nevzruší. I podle dopravního podniku tím byl jízdní řád dodržen. Jenže u mnoha linek to vypadá, že si jezdí, jak je napadne. O své zkušenosti s (ne)dochvilností MHD se na konci minulého týdne podělilo přes tři desítky čtenářů Metra.
Problém je hlavně u autobusů, extrémně nedochvilné bývají hlavně příměstské spoje začínající trojkou. Tak třeba linka 380 ze Zličína. „Zpoždění v úseku Zličín – Vypich je vždy minimálně deset minut. Vrcholem bylo zpoždění o 21 minut 10. června,“ píše Jan Skřivánek.
Nebo bus 136 na Jižní Město. „Ve špičce dorazí na zastávku Nad Pahorkem s až sedmiminutovým zpožděním. Někdy dlouho nic a pak přijedou třeba tři najednou,“ dodává Miloslav Dušek.
To bývá případ i u tramvají, často se zmiňuje linka 22. Podle dopravce ke zpoždění dochází hlavně vinou hustoty dopravy, čtenáři však za viníka označují neustálé změny v režii organizace Ropid. Ta prý také k jejich podnětům bývá hluchá.
Kolik stížností se tedy musí sejít, aby se něco změnilo? „To je individuální. Někdy stačí jeden, ale musí být oprávněný. Vše vyhodnocujeme,“ tvrdí mluvčí Ropidu Filip Drápal. Deník Metro mu proto opakující se konkrétní podněty předá s žádostí o sdělení, jak tento stav změnit.