Stavět se začne za tři roky a práce potrvají pět až šest let. Metro D spojí centrum s jižní částí města.
Od plánu zavést dražší plně automatické soupravy vedení města před časem ustoupilo. Rada města schválila takzvaný kompatibilní systém, v rámci kterého by po nové lince metra jezdily běžné soupravy.
„To chceme nyní změnit, a podle toho připravujeme dokumenty pro vedení hlavního města i dopravního podniku,“ řekl na finančním výboru zastupitelstva David Krása, ředitel firmy Metroprojekt, která trasu projektuje.
Dopravní podnik letos zadal vypracování studie, která možnost zavedení metra bez řidiče soupravy rozpracuje. Roční provozní náklady na automatický provoz jsou 558 milionů, běžné metro by ročně stálo 618 milionů.
Pražský dopravní podnik podle informací, které zazněly minulý týden na zastupitelském výboru pro dopravu, pokračuje ve výkupu pozemků, které jsou pro stavbu nezbytné. Prostřednictvím firmy Inženýring dopravních staveb (IDS) oslovil majitele většiny z 870 pozemků.
Pro cestující se nedávno otevřely nové stanice metra A do Motola. Trojkoalice, která v Praze tvoří koalici s ANO a ČSSD, bude podle zastupitelky Petry Kolínské (Trojkoalice/SZ) žádat architektonické soutěže na podobu nových deseti stanic metra D.
„Město by nemělo opakovat chybu, která se stala u prodlouženého metra A,“ uvedla Kolínská na výboru. Krása na to reagoval prohlášením, že taková cesta „není příliš šťastná“.
Na novou linku metra D chce vedení města žádat vládu o finanční podporu. Chystá se využít i prostředky z EU.