náhledy
První provozní zaměstnanci dopravce z roku 1897
Autor: Archiv DPP, Metro.cz
Inzerát v novinách na nábor nových zaměstnanců elektrické dráhy
Autor: Archiv DPP, Metro.cz
Podací protokol
Autor: Archiv DPP, Metro.cz
Zakládací listina
Autor: Archiv DPP, Metro.cz
Zahájení provozu na první tramvajové trati
Autor: Archiv DPP, Metro.cz
V roce 1898 Elektrické podniky odkoupily soukromou síť koněspřežné tramvaje a zahájily její elektrifikaci. Jako první byla na elektrický provoz přestavěna trať Josefské náměstí – Královská obora. Na snímku jsou vozy obou trakcí na Josefském náměstí (náměstí Republiky).
Autor: archiv DP Pavel Fojtík
Elektrické podniky měly i několik neobvyklých tramvají. Jednou z nich byl i motorový vůz č. 500 z roku 1913, určený pro vyhlídkové okružní jízdy Prahou. Vůz existuje dodnes a je cenným exponátem Muzea městské hromadné dopravy v Praze. Tradičně jezdí v čele slavnostních průvodů, připomínajících významná výročí pražské MHD.
Autor: archiv DP Pavel Fojtík
V letech 1930 a 1931 Elektrické podniky hlavního města Prahy pořídily dvě dvojice tzv. dvojčitých motorových vozů, které vypadaly jako krasiny, avšak byly opatřené elektrickou výzbrojí. Dvojčité motorové vozy měly ale podlahu o něco výš – 425 mm nad temenem kolejnice. V provozu se, na rozdíl od krasinů, příliš neosvědčily. První dvojice byla už v roce 1939 předělána na vlečné vozy, druhá byla v roce 1951 předána do Ostravy.
Autor: archiv DP Pavel Fojtík