náhledy
Ideový návrh vozu T3 od Františka Kardause
Autor: DPP
Prototyp tramvaje T3 (tehdy ještě pod označením T III) na Mezinárodním veletrhu v Brně v roce 1960
Autor: DPP
Elegantní interiér prototypu T3 v původním provedení z roku 1960
Autor: DPP
Prototyp tramvaje T3 ve vozovně Motol. Zřetelně je vidět původní čelní orientace s číslem linky a jménem konečné.
Autor: DPP
Prototyp vozu T3 při jedné ze zkušebních jízd bez cestujících na Výtoni v roce 1961.
Autor: DPP
Hlavní konstruktér vozu T3 Ing. Antonín Honzík (uprostřed v brýlích) při práci s kolegy na vývoji článkové tramvaje T3.
Autor: DPP
Strašidelně vyhlížející snímek je naštěstí jen ze zkoušek bezpečnostního zařízení zabraňujícího přejetí chodce v květnu 1961.
Autor: DPP
Nehoda prototypu tramvaje T3 v březnu 1962 na křižovatce Plzeňské a Radlické
Autor: DPP
Na první pohled je patrné, proč první té trojka dostala přezdívku Ječmínek.
Autor: DPP
Oběžník, kterým byli provozní zaměstnanci informováni o zahájení pravidelného provozu tramvají T3. Upozorňoval i na některé potíže, které v provozu mohou nastat.
Autor: DPP
Vůz T3 s původní boční orientací (ovšem nesprávně nastavenou, jede opačným směrem) na lince číslo 17 v zastávce Strossmayerovo náměstí v roce 1963.
Autor: DPP
Nelehké začátky nových tramvají dokumentuje stržený pantograf vozu č. 6248, který v roce 1963 uvízl na lince 21 nedaleko Vyšehradského tunelu. Obdobné nehody byly v této době velmi časté. (Foto Ing. Miroslav Knížek)
Autor: DPP
Pokud měly vozy T3 v prvním období provozu nahradit kapacitu starých třívozových vlaků, které byly schopné přepravit při maximálním obsazení až 218 cestujících, musely jezdit dva sólo vozy v určitém odstupu za sebou, avšak podle stejného jízdního řádu. Na snímku vidíme vozy linky č. 5 v roce 1963 na křižovatce Můstek, kde dnes už tramvaje nejezdí.
Autor: DPP
Od roku 1964 začaly být tramvaje T3 na některých linkách spřahovány do dvojic.
Autor: DPP
Začátky provozu dvojčlenných souprav T3 na lince č. 5 v roce 1964 dokumentuje momentka ze zastávky Perštýn, řídicí vůz č. 6233 má za oknem informační tabulku pro cestující.
Autor: DPP
Linka č. 27 byla společně s linkou č. 4 první, na které se vozy T3 objevily v pravidelném provozu už 21. listopadu 1962. Na snímku je vůz č. 6210 dodaný v roce 1963, ale už s novou úpravou čelní orientace na střeše vozu, zaváděnou od roku 1964. Orientace za bočním sklem je ale zatím původní.
Autor: DPP
Zkušební jízda spřažené soupravy 2 x T3 v roce 1965. Vlak obrací na smyčce Kotlářka v Košířích.
Autor: DPP
Vlak T3 na lince číslo 22 v Karmelitské ulici v letech, kdy některé památné malostranské domy byly v dezolátním stavu.
Autor: DPP
Řídicí, čelní vůz ve vozovně Motol kolem roku 1973. Vůz je upraven pro samoobslužný provoz, o čemž svědčí písmeno S na čele i nápisy u dveří, které upozorňují, že je dovoleno nastupovat i vystupovat všemi dveřmi.
Autor: DPP
Sólo motorový vůz T3 č. 6464 z roku 1965 nasazený na lince č. 24. Linka patřila mezi první, na které nové tramvaje jezdily.
Autor: DPP
Oblíbeným místem pro fotografování moderních tramvají T3 byla na sklonku šedesátých let moderní trať na sídlišti Červený Vrch.
Autor: DPP
Původní interiér sériových tramvají T3 s koženkovými sedadly a se stanovištěm průvodčího.
Autor: DPP
Charakteristický interiér vozů T3 dodávaných od roku 1964 s typickými a oblíbenými laminátovými sedačkami.
Autor: DPP
Interiér vozu 6483 z roku 1965 v typickém provedení.
Autor: DPP
Stanoviště řidiče vozu T3 z roku 1965.
Autor: DPP
První vlaky složené z vozů T3, kde v předních vozech byla tzv. samoobsluha, tj. provoz bez průvodčího, měly zpočátku za bočním oknem také výraznou informační tabuli.
Autor: DPP
Pokladna tzv. samoobslužného provozu používaná v předních vozech souprav 2 x T3 v letech 1972–1974. Jízdenky se mohly používat jen pro přímou jízdu. Kdo potřeboval přestupovat, musel jet zadním vozem.
Autor: DPP
Až do prosince 1980 jezdily tramvaje T3 i po Václavském náměstí.
Autor: DPP
Nakládání starších pražských tramvají T3SUCS 7. listopadu 2012, které ještě budou dobře sloužit v ukrajinské Oděse.
Autor: DPP
T3 eč 6102
Autor: DPP