„Na lince 383 opakovaně neodjel večerní, navíc ten den poslední spoj z Hájů do Chocerad, takže lidé ani neměli alternativní spojení, kterým by se mohli dostat domů. Nemluvě o skutečnosti, že dispečer společnosti Arriva Praha ani nevěděl, že daný autobus nejede,“ napsal do redakce čtenář.
Nejde o problém jen jedné linky. Během srpna, kdy problémy u dopravce vyeskalovaly, museli jiní dopravci Arrivu zastoupit na lince 165 mezi Jižním Městem a Sídlištěm Zbraslav. Během vánočních prázdnin zase „haprovala“ spolehlivost u autobusů 240 mezi Háji a Černým Mostem.
Denně neodjelo kolem sedmi autobusových spojů
O problémech dobře ví Ropid, organizátor pražské dopravy. „Náš koordinační dispečink se snaží maximum výpadků pokrýt vozidly nebo řidiči jiných dopravců PID, i přesto nebylo za prvních čtrnáct dní v srpnu odjeto z viny dopravce každý den v průměru sedm spojů,“ uvedl mluvčí Ropid Filip Drápal.
Podle mluvčího Arrivy Ivo Novotného šlo údajně o poruchy autobusů i zdravotní problémy řidičů. „Prostě jsme v ten okamžik už neměli kým střídat. Proto jsme v některých případech sáhli také po zálohách ostatních dopravců, které jsme si operativně najímali,“ sdělil Novotný. Firma se podle Novotného snaží sehnat nové řidiče. Kolik jim nabízí, mluvčí ale říct nechtěl. Netrvá však na řidičáku skupiny D: „Stačí řidičský průkaz na osobní auto, sami si už řidiče vyškolíme a kurzy jim celé zaplatíme.“
Ropid za každý výpadek spojů Arrivu pokutuje, tak to ale podle něj nepůjde donekonečna. „Nechci předjímat, co bude následovat. Ale do konce prázdnin má dopravce přijít s řešením problému,“ dodal Filip Drápal.