Podle Krejčí je také zájem o kurzy z oblasti digitálního marketingu, jako jsou sociální sítě, reklama, copywriting a další. To potvrzuje i Petra Rybková Kuráková, organizátorka akcí Matky nebudou sedět v koutě: „U nás jsou hodně v kurzu marketingová témata: jak na sociální sítě, jak si vytvořit prezentační materiály bez grafika či napsat text. Z neodborných témat je to rave worklife balance, vyvážení osobního a pracovního života s důrazem na péči o rodinu a děti, který připravujeme na konec března.“
S návratem do práce či do podnikání z pohledu profesního i praktického pomáhá i platforma M.arter. „Jak skloubit kariéru s rolí matky? Ženy hodně zajímá sdílení příběhů a možností, jak to mohou zvládnout taky,“ říká Andrea Bohačíková z M.arter.
Na vzdělávacích akcích se počítá s menšími dětmi a lze si dopředu domluvit jejich hlídání, a to většinou bez příplatku.
Výzvou pro většinu matek je otázka, jak skloubit péči o dítě, domácnost, manžela, sebe, k tomu se věnovat práci a vše to ustát. „Proto hodně holek hledá cesty, jak si dobíjet energii, ať už jógou, nebo sportem, někomu zase pomáhají relaxační techniky či aromaterapie. V momentě, kdy toto máma zvládne, je připravena se poprat s většinou výzev na trhu práce,“ dodává Rybková Kuráková.
Skloubit práci a hlídání dětí pomáhají podnikatelkám coworkingová centra s miniškolkou. Před šesti lety se v metropoli otevřelo první centrum Baby Office v Krči. Kromě toho funguje Mumraj v Horních Počernicích, MAM prostor na Malvazinkách a Lemarket hlídárna v Ostrovní ulici.
Vzdělávací aktivityRegistrujte se dopředu, místa na akcích jsou totiž omezená.
|