Není tomu ani čtrnáct dní, co se ve Strakonické ulici pod Barrandovským mostem objevil nový jízdní pruh pro autobusy. Značení si kladlo za cíl jediné – umožnit autobusům linkové dopravy, aby se snáz dostaly přes kolony, které se tu pravidelně tvoří. Pruh si ale brzy našel první odpůrce, a to jak ze strany cestujících, tak řidičů aut, kteří zde tráví v kolonách někdy i desítky minut.
„Opravdu bude tak krátký buspruh do budoucna efektivní?“ stěžuje si na webu Metro. cz čtenářka. Ještě ostřeji se do nového opatření pouští čtenář Jiří. „To je něco strašného! Někteří totálně nový pruh ignorují, což vede k nehodám, jiné zdrží,“ popisuje čtenář.
Mluvčí Ropidu Filip Drápal tvrdí, že nové opatření příčinu ani délku kolon nijak nezměnilo. Pouze pomáhá autobusům alespoň částečně kolonu předjet. „Celkový počet aut, který může tímto úsekem projet, zůstal stejný,“ řekl deníku Metro Drápal. „Délka kolon je v tomto období obecně největší z celého roku. Názor, že by se kvůli pruhu prodloužily, nesdílíme,“ dodává.
Přestože se během několika dnů existence speciálního pruhu stalo hned několik dopravních nehod, je podle Drápala efektivní. Využívá totiž prostor, kde se dříve auta rozjížděla jen na krátký úsek. „Pak se opět sjížděla ze dvou pruhů do jednoho,“ vysvětluje.
Ačkoli se podle statistik dopravní situace u Barrandovského mostu v mnohém zhoršila, podle Ropidu s tím nový pruh nesouvisí. Jinde se totiž buspruhy osvědčují výborně. „Autobusy díky nim jezdí spolehlivěji a je to zároveň nejlepší reklama na městskou hromadnou dopravu pro řidiče stojící v koloně, kterou autobus v buspruhu předjíždí,“ doplňuje Drápal.
S tím souhlasí i někteří čtenáři. „Individuální doprava blokuje tu veřejnou a to je nepřípustné,“ píše například čtenářka Nikol.