Čtyři desítky obrazovek v eskalátorovém tubusu, které nahrazují papírovou reklamu, instalovala do stanice firma JCDecaux. Pražské metro je podle reklamní společnosti teprve třetí podzemní dráhou v Evropě, která se může touto technologií pochlubit. Dosud byla k vidění jen v Londýně a ve Vídni. Eskalátorové panely dokážou synchronizovat promítanou reklamu, a vytvářet tak pro cestující neobvyklé vizuální efekty.
„Digitální technologie během cesty po eskalátorech umožní přecházení informací z jedné obrazovky na druhou. Kromě zajímavých vizuálních efektů tak lidé současně získají více informací o nabízeném produktu zábavnější formou,“ uvedl technický ředitel JCDecaux Tomáš Tenzer. „Reklama je dnes všudypřítomná. JCDecaux se ale dlouhodobě snaží o to, aby byla do městského prostředí začleňována citlivě a přinášela svým konzumentům přidanou hodnotu, v tomto případě zvýšeným komfortem při čerpání informací,“ dodal. Firma se proto chystá podílet i na digitalizaci ostatních stanic pražského metra.
Oprava stanice stála 671 milionů
„Kompletní oprava stanice stála pražský dopravní podnik a město 671 milionů korun,“ řekl dnes mluvčí DPP Jiří Štábl. V částce je započtena výstavba vestibulu, oprava eskalátorů a stanice i vybudování bezbariérového výtahu.
Dopravní podnik původně mluvil o nákladech ve výši 380 milionů korun. Tato částka ale podle Štábla zahrnovala pouze část prací na vestibulu a eskalátorech, nikoli celkovou opravu stanice a výstavbu výtahu, který byl zprovozněn již v roce 2011. "Původní náklady, vyčleněné na stavbu v investičním plánu a v rámci provozních prostředků, činily 731 milionů korun," poznamenal Štábl. DPP tak podle něj ušetřil proti plánu asi 60 milionů.