Procházet podchodem a zejména úzkou propustkou na jeho konci směrem k vysočanské estakádě, se pro mnoho místních stává doslova zkouškou odvahy.
„Chodím tudy každý den a někdy jdu raději přes koleje. V podchodu je to totiž jako dělané pro přepadení,“ stěžuje si Veronika Rysová, která si pod nádražím musí přisvítit telefonem. „Poslední třetina podchodu je velmi úzká. Je tam skoro úplná tma a permanentně vlhko,“ kroutí hlavou Rysová.
Podle Správy železničních dopravních cest se problémy pojí především s propustkou, kratší a úzkou částí podchodu, která připomíná spíše katakomby než moderní řešení podchodu pod kolejemi. Lidé ho prý ale chtějí.
„V březnu loňského roku byl přístup z ulice U Vinných sklepů po dohodě a se souhlasem zástupců městské části uzavřen, ale na základě stížností občanů, kteří tuto zkratku hojně využívají, byl krátce nato znovu uvolněn,“ říká mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš. Podle něj je podchod po technické stránce bezpečný. „Z hlediska výskytu kriminality je to asi horší, ale řešení tohoto problému je otázka spíše pro policii,“ tvrdí mluvčí, podle kterého se podchod dočká vylepšení nejdříve za pět až osm let v rámci opravy trati z Vysočan do Lysé nad Labem. Do té doby si místní na nový podchod počkají.