4,7 milionůTolik kilometrů najedou podle nového jízdního řádu ročně vlaky na území hlavního města. |
„Vize Prahy je, aby se železnice stala páteřním typem dopravy, tedy aby byla zvýšena intenzita spojů, přibyly linky tam, kde nejsou, a byly postaveny nové zastávky,“ řekl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek.
Už v neděli začne fungovat nová zastávka Praha-Běchovice střed, která vznikla během rekonstrukce trati do Úval. „Zastávka umožňuje další rozvoj, například by tu mohlo vzniknout parkoviště P+R,“ řekl ředitel Ropidu Petr Tomčík.
Cestující určitě také potěší zkrácení intervalů na některých příměstských linkách. V kratším intervalu nově pojedou o víkendu vlaky linky S3 z Vršovic do Čakovic. Dosud jezdily každé dvě hodiny, nově bude interval hodinový. Na lince S34 z Čakovic na Masarykovo nádraží budou nově jezdit dva motorové vozy. Ve Kbelích pak bude na obě linky navazovat nová midibusová linka 159.
Novinkou, která je postupně zaváděna, jsou takzvané průjezdné vlaky. Začínají ve Středočeském kraji, projedou Prahou a končí v jiném středočeském městě. Do PID mají být začleněny i některé další přívozy, například v Libčicích nebo Vraném.