Od sloučení si oba kraje slibují jednotný tarif, jedny jízdní řády, prodloužení městských linek do regionu a naopak lepší využití příměstských linek v Praze. Přesné datum, kdy se obě dopravy spojí, v materiálu není uvedeno.
Oba kraje budou muset nyní zadat zejména vypracování ekonomicko-právní analýzy, na jejímž základě se rozhodnou, jakou právní formu bude nová organizace mít. Následně budou připraveny konkrétní kroky nutné k jejímu založení a spuštění společného IDS. To budou muset schválit zastupitelé v obou krajích.
Jakmile bude nový organizátor schválen a ustaven, může začít slučování obou systémů veřejné dopravy. Konkrétní datum, kdy se tak stane, v materiálu není, kontrolní termín postupu je podle usnesení rady stanoven k 31. březnu 2016.
Zřídit integrovaný dopravní systém znamená propojení městské a regionální dopravy, propojit železnici, metro, tramvaj, trolejbusy, autobusy, ale také přívozy či lanovky do jednoho systému. Zároveň také přinese využití příměstské dopravy pro obsluhu města a prodloužení městských linek pro obsluhu regionu. Cestující by jezdili podle jednotného tarifu. V rámci slučování mají vznikat i parkoviště P+R.
Z dopravního hlediska má integrace odstranit přepravní duplicity, zlepšit funkčnost veřejné hromadné dopravy při zpožděních a mimořádných situacích a zlepšit informovanost cestujících především při přestupech.