Nové zóny
|
Politici a úředníci zóny chválí, ale jinak to vidí lidé, kteří denně městem jezdí kvůli práci. „Hrůza, děs, chlapi to pořád řeší,“ říká tajemnice Cechu klempířů, pokrývačů a tesařů Ladislava Kašpárková Dudková.
Přivézt někam materiál nebo zaměstnance představuje podle ní velký problém. Stejný názor má i kameník a instalatér Mirek. Ten pravidelně parkuje v Přemyslovské ulici na Žižkově a okolí, jezdí ke svým zákazníkům a nemá kde zaparkovat. „Je to absurdní. Musím parkovat, kde se dá, protože často řeším krizové situace v domácnostech. Když někomu teče ze stropu voda, není čas přeparkovávat,“ uvedl.
Žádná statistika, kdo dostává pokuty, jestli Pražáci, mimopražští, nebo ti, kteří potřebují auta ke svému podnikání, neexistuje. Podle několika pochůzkářů a hlídek strážníků, kteří v Praze pokuty za parkování rozdávají a které deník Metro oslovil, převažují mezi potrestanými řidiči, kteří mají pražskou SPZ.
„Je to pořád stejné. Zaparkuje, odběhne a doufá, že ho nikdo za tu chvíli nechytne,“ popsala jedna z oslovených strážnic.
Město o problému ví a připravuje proto změnu ceníku. „Největší problém je, jak finančně upravit zóny ve prospěch živnostníků. Nikdo z nás nestojí o to, aby se likvidovalo podnikání a drobné živnosti. Rovněž je diskutovaná cena za druhé auto v rodině,“ řekl náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek.
Ceník nebude jedinou chystanou změnou. Od 1. května bude jiný systém vybírání pokut, které by měly nově řešit městské části. Kde se zóny rozšíří, není jasné. Původně je chtěly Praha 4 a 9, ale od záměru v tichosti ustupují.
„Otevřeně říkám, že budeme velmi obezřetní při zavádění zón na Praze 4 a 9. Budu chtít od městských částí vědět, jak mají parkování vyřešeno,“ řekl Dolínek. Rozšířit je ale chtějí Praha 5 a 8, a to v okolí hranic zón.