Nová lanovka se spouští na trať.
Autor: Archiv DPP
Vratislav Pasovský, předseda KČT, duchovní otec rozhledny a lanovky
Autor: Archiv DPP
Stavba 1. 5. 1891
Autor: Archiv DPP
Červenec 1891, před zahájením provozu první lanovky
Autor: Archiv DPP
Původní lanová dráha
Autor: Archiv DPP
Původní lanová dráha
Autor: Archiv DPP
Původní lanová dráha
Autor: Archiv DPP
Původní lanová dráha
Autor: Archiv DPP
Původní lanová dráha
Autor: Archiv DPP
Původní lanová dráha
Autor: Archiv DPP
Původní dvojkolí s Abtovou ozubnicí z roku 1891 v Muzeu MHD v Praze
Autor: Archiv DPP
Plán na lanovku z roku 1932
Autor: Archiv DPP
Rekonstrukce lanovky v meziválečném období
Autor: Archiv DPP
Lanová dráha ve 30. letech
Autor: Archiv DPP
Rekonstrukce lanovky ve 30. letech
Autor: Archiv DPP
Lanová dráha z roku 1932
Autor: Archiv DPP
Lanová dráha z roku 1932
Autor: Archiv DPP
Lanová dráha z roku 1932
Autor: Archiv DPP
Lanová dráha z roku 1932
Autor: Archiv DPP
Lanová dráha z roku 1932
Autor: Archiv DPP
Lanová dráha z roku 1932
Autor: Archiv DPP
Lanová dráha z roku 1932
Autor: Archiv DPP
Lanová dráha z roku 1932
Autor: Archiv DPP
Lanová dráha z roku 1932
Autor: Archiv DPP
Lanová dráha z roku 1932
Autor: Archiv DPP
Lanová dráha z roku 1932
Autor: Archiv DPP
Výměna lana asi v roce 1948
Autor: Archiv DPP
Po prvním sesuvu 7. 6. 1965 (zastavení provozu)
Autor: Archiv DPP
Po prvním sesuvu 7. 6. 1965 (zastavení provozu)
Autor: Archiv DPP
Po druhém sesuvu
Autor: Archiv DPP
Po druhém sesuvu
Autor: Archiv DPP
Po likvidaci tratě
Autor: Archiv DPP
Před zahájením rekonstrukce
Autor: Archiv DPP
Rekonstrukce
Autor: Archiv DPP
Rekonstrukce
Autor: Archiv DPP
Rekonstrukce
Autor: Archiv DPP
Rekonstrukce
Autor: Archiv DPP
Rekonstrukce
Autor: Archiv DPP
Provizorní lanovka při stavbě horní stanice
Autor: Archiv DPP
Horní stanice ve funkcionalistické vile ze 30. let
Autor: Archiv DPP
Strojovna
Autor: Archiv DPP
Zahájení provozu
Autor: Archiv DPP
Zahájení provozu
Autor: Archiv DPP
Podvozek lanovky
Autor: Archiv DPP
Lanovka v 80. letech
Autor: Archiv DPP
Na snímku je vidět, jak jsou řešena dvojkolí. Válec vždy přejíždí tu část kolejnice, která je přerušena a vede skrz ni lano. Kolo s nákolky jede vždy po krajní kolejnici.
Autor: Archiv DPP
Lanovka dnes
Autor: Archiv DPP
Lanovka dnes
Autor: Archiv DPP
Lanovka dnes
Autor: Archiv DPP
Lanovka dnes
Autor: Archiv DPP
Kolo s nákolky jede vždy po krajní kolejnici.
Autor: Archiv DPP
Lanovka dnes
Autor: Archiv DPP
Lanovka dnes
Autor: Archiv DPP
Most v dolní části trati je původní z roku 1891. Svoji šířkou vyhovoval trati z roku 1932 i z roku 1985. Důvod je prostý – původní trať byla úzkorozchodná a tříkolejnicová.
Autor: Archiv DPP