Auta parkující v Lidické ulici fasují každý den za stěrač pokuty. Nestojí však na zákazu stání ani neporušují žádný jiný předpis. Jen zapomínají na povinnost, kterou má podle městských strážníků každý řidič znát.
Od pěti ráno do sedmi večer se nesmí stát tam, kde by mezi autem a tramvajovou kolejnicí nezůstal alespoň tři a půl metru široký jízdní pruh. To nařizuje zákon o provozu na pozemních komunikacích. Ovšem v praxi je dodržení tohoto pravidla v Praze často nemožné.
Neblokujte tramvajeŠpatně zaparkované auto blokující tramvaj může přijít řidiče draho.
|
„Dochází zde k porušování zákona a strážník je povinen tuto situaci řešit,“ řekla deníku Metro mluvčí strážníků Irena Seifertová. Podle ní mají s parkujícími auty v Lidické problém hlavně místní obyvatelé a také pracovníci dopravního podniku, kteří si na ně městské policii stěžují.
Podle technického ředitele dopravního podniku Jana Šurovského však dopravně nejproblémovější místo pro tramvaje v Lidické paradoxně zmizelo. Vyřešila to úprava nároží Nádražní a Lidické. „Když stálo auto na rohu, nemohly tramvaje linky 7 nebo 14 odbočit do Lidické,“ vzpomíná Šurovský.
Nuselská, nám. Bratří Synků
Lidická podle něj zdaleka nepatří k nejhorším místům. „Nejvíc překáží, když řidiči nedodržují zákaz zastavení například v Nuselské, před náměstím Bratří Synků. Tam auta v koloně zastavují přímo na kolejích a brání provozu,“ dodává Šurovský.
Neutěšenou situaci by v Lidické mohlo vyřešit umístění značky „Zákaz stání“, která by dala řidičům jasně najevo, že zde parkovat nemají.
Podle městské policie by však taková značka působila nadbytečně. „Každý řidič by měl znát zákon a řídit se jím,“ upozorňuje Seifertová.
Podle Šurovského se ale i tak dopravní podnik snaží na některých místech prosadit změnu značení. Podobným problémům by se tak mohlo lépe předcházet. „Snažíme se iniciovat úpravy, to je lepší než rozdávání pokut,“ doplňuje Šurovský.