metro.cz

Počasí v Praze

13 °C / 18 °C

Sobota 23. září 2023. Svátek má Berta
Kdo se stane příštím primátorem? | foto: Metro.cz

Pražští lídři chtějí spojit centrum metropole s letištěm, dostavět obchvat i metro D

  11:41
Spojení centra města s ruzyňským letištěm je jedním ze zásadních témat, kterým se strany a hnutí v Praze chtějí v případě volebního úspěchu věnovat. Na způsob řešení ovšem nemají stejný názor. Někteří prosazují modernizaci a dostavbu současné železniční tratě, jiní jsou pro dostavbu metra A. Vyplynulo to z dnešní debaty vybraných lídrů, kteří se sešli na fóru pořádaném Hospodářskou komorou hlavního města Prahy. Většina ze zájemců o křeslo primátora je pro dostavbu vnějšího obchvatu města a metra D.

TOP 09, která nyní v Praze vládne, podle primátora Tomáše Hudečka spolupracuje se Správou železniční dopravní cesty na projektu zvýšení kapacity a elektrifikace trati mezi Nádražím Veleslavín a Kladnem s odbočkou na letiště. První by měl podle primátora přijít na řadu právě tento úsek. Cestující by při cestě na letiště přestupovali z nyní budované stanice prodloužení metra A. "Úsek mezi Masarykovým nádražím a Veleslavínem blokují protesty Prahy 6, která žádá vést železnici tubusem, což by znamenalo investici v řádu desítek miliard," tvrdí primátor. Investorem bude stát.

„Motol jako konečná stanice metra nemá logiku“

Velké volby

O křesla v zastupitelstvu hlavního města se v říjnových komunálních volbách utká rekordních 31 uskupení, což je o osm více než před čtyřmi lety.

K železničnímu propojení se přiklání i lídr Trojkoalice (STAN, KDU-ČSL, SZ) Petr Štěpánek, kandidát na primátora za ODS Bohuslav Svoboda a nově vzniklého hnutí Pro Prahu Zbyněk Passer. Miloslav Ludvík, lídr ČSSD a ředitel nemocnice v Motole, kde bude končit prodloužená trasa metra A, považuje ze logické pokračování metra. "Motol jako konečná stanice metra nemá logiku, lidé přijíždějící do města tu nemají kde parkovat," tvrdí. Pro pokračování metra na letiště se vyjádřila i Adriana Krnáčová, která vede kandidátku ANO. Podle Ludvíka by mohly soupravy metra z Motola jezdit po povrchu.

Většina lídrů, kteří se fóra zúčastnili, se shodla na nutnosti dostavět okruh města v trase, kterou minulý týden schválilo zastupitelstvo. Okruh už řadu let vzbuzuje silné emoce. Zatímco některým městským částem, jako je Spořilov, výrazně uleví od tranzitní dopravy, obyvatelé jiných lokalit se s argumentem, že jim přitíží, staví proti. Za takzvanou regionální variantu okruhu, která by vedla ve větší vzdálenosti od hranic města, se dnes postavila pouze Trojkoalice.

Komentáře

Hlavní zprávy

Každý může být hrdinou. Inspirujte se! Můžete setkat s těmi, kteří nám pomáhají

vydáno 22. září 2023  17:02

Osmý ročník oblíbené akce Den hrdinů na Výstavišti představí v rámci celodenního bohatého programu složky integrovaného záchranného systému. Akce proběhne...  celý článek

Soulož s kostlivcem nemusí být hned Konec světa. Nebe s.r.o. baví i napočtvrté

Strážce streamu
vydáno 22. září 2023  14:00

STRÁŽCE STREAMU Děj komediálního seriálu Nebe s.r.o., neboli Miracle Workers se ve čtvrté sérii přesunul do postapokalyptické budoucnost. V ní čelí pouštní válečník Sid...  celý článek

RECENZE: Stallonea budete postrádat. Banda akčních veteránů je potřetí zpátky v kinech

vydáno 22. září 2023  6:00

Je to celé poněkud smutné. Na jednu stranu je člověk rád, že se série Postradatelní dočkala i čtvrtého závěrečného pokračování. Zároveň je však nasnadě,...  celý článek

Češi s dluhy. Nejvíce je tíží „dluhy pro dobrou věc“ - hypotéky. Z EU jsou na tom nejhůře Řekové

vydáno 21. září 2023  12:11

Zastavte se někde na ulici a začněte počítat. První, druhý, první, druhý. Statisticky tak každý druhý chodec, který kolem vás projde, patří k lidem,...  celý článek