metro.cz

Počasí v Praze

10 °C / 20 °C

Sobota 27. dubna 2024. Svátek má Jaroslav
Kdo se stane příštím primátorem? | foto: Metro.cz

Pražští lídři chtějí spojit centrum metropole s letištěm, dostavět obchvat i metro D

  11:41
Spojení centra města s ruzyňským letištěm je jedním ze zásadních témat, kterým se strany a hnutí v Praze chtějí v případě volebního úspěchu věnovat. Na způsob řešení ovšem nemají stejný názor. Někteří prosazují modernizaci a dostavbu současné železniční tratě, jiní jsou pro dostavbu metra A. Vyplynulo to z dnešní debaty vybraných lídrů, kteří se sešli na fóru pořádaném Hospodářskou komorou hlavního města Prahy. Většina ze zájemců o křeslo primátora je pro dostavbu vnějšího obchvatu města a metra D.

TOP 09, která nyní v Praze vládne, podle primátora Tomáše Hudečka spolupracuje se Správou železniční dopravní cesty na projektu zvýšení kapacity a elektrifikace trati mezi Nádražím Veleslavín a Kladnem s odbočkou na letiště. První by měl podle primátora přijít na řadu právě tento úsek. Cestující by při cestě na letiště přestupovali z nyní budované stanice prodloužení metra A. "Úsek mezi Masarykovým nádražím a Veleslavínem blokují protesty Prahy 6, která žádá vést železnici tubusem, což by znamenalo investici v řádu desítek miliard," tvrdí primátor. Investorem bude stát.

„Motol jako konečná stanice metra nemá logiku“

Velké volby

O křesla v zastupitelstvu hlavního města se v říjnových komunálních volbách utká rekordních 31 uskupení, což je o osm více než před čtyřmi lety.

K železničnímu propojení se přiklání i lídr Trojkoalice (STAN, KDU-ČSL, SZ) Petr Štěpánek, kandidát na primátora za ODS Bohuslav Svoboda a nově vzniklého hnutí Pro Prahu Zbyněk Passer. Miloslav Ludvík, lídr ČSSD a ředitel nemocnice v Motole, kde bude končit prodloužená trasa metra A, považuje ze logické pokračování metra. "Motol jako konečná stanice metra nemá logiku, lidé přijíždějící do města tu nemají kde parkovat," tvrdí. Pro pokračování metra na letiště se vyjádřila i Adriana Krnáčová, která vede kandidátku ANO. Podle Ludvíka by mohly soupravy metra z Motola jezdit po povrchu.

Většina lídrů, kteří se fóra zúčastnili, se shodla na nutnosti dostavět okruh města v trase, kterou minulý týden schválilo zastupitelstvo. Okruh už řadu let vzbuzuje silné emoce. Zatímco některým městským částem, jako je Spořilov, výrazně uleví od tranzitní dopravy, obyvatelé jiných lokalit se s argumentem, že jim přitíží, staví proti. Za takzvanou regionální variantu okruhu, která by vedla ve větší vzdálenosti od hranic města, se dnes postavila pouze Trojkoalice.

Komentáře

Hlavní zprávy

Když opravdu chcete, tak tomu dáte sto procent, říká běžkyně Marcela Joglová

vydáno 27. dubna 2024  6:48

Otevřela oči mnoha lidem. Přiznala se k bulimii. Sport jí pomohl přes mnohé starosti se „převalit“. To je Marcela Joglová, česká běžecká vytrvalkyně. Když...  celý článek

Co jste dělali Prvního máje roku 1986? Z Černobylu k nám doputoval radioaktivní mrak

vydáno 26. dubna 2024  5:16

Přenesme se o 38 let nazpět, na sever sovětské Ukrajiny, do Černobylu. Máme po půlnoci, technici jaderné elektrárny spouští rutinní test nouzového...  celý článek

Generace Z snižuje průměr ve sjednávání životního pojištění. Co k tomu mladé lidi vede?

vydáno 25. dubna 2024  16:07

Mladá generace se mnohým může zdát jako nezodpovědná. Podle nové analýzy se ukazuje, že tomu tak není. Její zástupci totiž snižují průměr ve sjednávání...  celý článek

Bizár nabírá nové rozměry. Ve vzduchu je touha po pozornosti a dobrovolné ponižování

Strážce streamu
vydáno 26. dubna 2024  14:00

STRÁŽCE STREAMU Streamovací platforma Voyo má ve svém hledáčku několik pořádných bizárů. Naši redaktorku Terezu Šimurdovou v těchto dnech zaujala reality show s názvem...  celý článek