metro.cz

Počasí v Praze

5 °C / 12 °C

Úterý 16. dubna 2024. Svátek má Irena
Kdo se stane příštím primátorem? | foto: Metro.cz

Pražští lídři chtějí spojit centrum metropole s letištěm, dostavět obchvat i metro D

  11:41
Spojení centra města s ruzyňským letištěm je jedním ze zásadních témat, kterým se strany a hnutí v Praze chtějí v případě volebního úspěchu věnovat. Na způsob řešení ovšem nemají stejný názor. Někteří prosazují modernizaci a dostavbu současné železniční tratě, jiní jsou pro dostavbu metra A. Vyplynulo to z dnešní debaty vybraných lídrů, kteří se sešli na fóru pořádaném Hospodářskou komorou hlavního města Prahy. Většina ze zájemců o křeslo primátora je pro dostavbu vnějšího obchvatu města a metra D.

TOP 09, která nyní v Praze vládne, podle primátora Tomáše Hudečka spolupracuje se Správou železniční dopravní cesty na projektu zvýšení kapacity a elektrifikace trati mezi Nádražím Veleslavín a Kladnem s odbočkou na letiště. První by měl podle primátora přijít na řadu právě tento úsek. Cestující by při cestě na letiště přestupovali z nyní budované stanice prodloužení metra A. "Úsek mezi Masarykovým nádražím a Veleslavínem blokují protesty Prahy 6, která žádá vést železnici tubusem, což by znamenalo investici v řádu desítek miliard," tvrdí primátor. Investorem bude stát.

„Motol jako konečná stanice metra nemá logiku“

Velké volby

O křesla v zastupitelstvu hlavního města se v říjnových komunálních volbách utká rekordních 31 uskupení, což je o osm více než před čtyřmi lety.

K železničnímu propojení se přiklání i lídr Trojkoalice (STAN, KDU-ČSL, SZ) Petr Štěpánek, kandidát na primátora za ODS Bohuslav Svoboda a nově vzniklého hnutí Pro Prahu Zbyněk Passer. Miloslav Ludvík, lídr ČSSD a ředitel nemocnice v Motole, kde bude končit prodloužená trasa metra A, považuje ze logické pokračování metra. "Motol jako konečná stanice metra nemá logiku, lidé přijíždějící do města tu nemají kde parkovat," tvrdí. Pro pokračování metra na letiště se vyjádřila i Adriana Krnáčová, která vede kandidátku ANO. Podle Ludvíka by mohly soupravy metra z Motola jezdit po povrchu.

Většina lídrů, kteří se fóra zúčastnili, se shodla na nutnosti dostavět okruh města v trase, kterou minulý týden schválilo zastupitelstvo. Okruh už řadu let vzbuzuje silné emoce. Zatímco některým městským částem, jako je Spořilov, výrazně uleví od tranzitní dopravy, obyvatelé jiných lokalit se s argumentem, že jim přitíží, staví proti. Za takzvanou regionální variantu okruhu, která by vedla ve větší vzdálenosti od hranic města, se dnes postavila pouze Trojkoalice.

Komentáře

Hlavní zprávy

Češi si potrpí na kvalitu. Radši si připlatí za konopí než nějaké jiné bylinky

vydáno 15. dubna 2024  18:00

Svět kanabinoidů se rozpíná, aktivisté chtějí potlačit černý trh. Až tři rostlinky marihuany na dospělou osobu v jedné domácnosti a legální držení...  celý článek

Ve škole ohně a kouře aneb Jak vymazlit steaky tak, že to hosty na párty pošle do kolen?

vydáno 15. dubna 2024  13:00

Motor zaburácí. Zvonek u vrátek. Štěká pes. Před domem zaparkoval obrovský americký pick-up. Dveře. Pohorka na silnici. V kšiltovce, košili a džínech...  celý článek

Češi zachraňují památky i méně známé ruiny. A jsou v tom poměrně úspěšní

vydáno 15. dubna 2024  6:00

Zdevastovaných zámků, hradů, fabriček i drobných staveb typu kapličky je v Česku obrovské množství. Fenomén urbexu, který v Česku začal někdy na přelomu...  celý článek

Radním došla trpělivost. Hradec Králové nastavil přísná pravidla pro sdílené koloběžky

vydáno 14. dubna 2024  7:00

Automobil to neměl ve svých začátcích snadné. Musel před ním například běžet člověk s červeným praporkem, aby varoval ostatní. Města se potýkají nejen s...  celý článek