metro.cz

Počasí v Praze

-3 °C / -1 °C

Úterý 5. prosince 2023. Svátek má Jitka

Dalších 13 fotografií v galerii
Sérii plakátů, kde byla pomocí slovních hříček pozměněna známá pražská místa, mohli Pražané spatřit v létě roku 2021 na nejrůznějších reklamních plochách po Praze i v on-line médiích. Kampaně bodovaly v soutěži ADC Czech Creative Awards, v jedné z nejprestižnějších soutěží kreativního průmyslu v Česku | foto: DDB Prague

Stěrminál, Trudolfinum, Mardoní třída. Anticovidová kampaň s humorem získala ceny

  14:11
Dvě mediální kampaně, jejímž zadavatelem bylo Hlavní město Praha, bodovaly v soutěži ADC Czech Creative Awards. V jedné z nejprestižnějších soutěží kreativního průmyslu v Česku získaly ve třech kategoriích stříbro a dvakrát bronz Očkovací kampaně pro Prahu a Lockdownů už bylo dost. A to v podobě vizuálu, mluveného slova i copywrittingu. Kampaně zpracovala pro hlavní město agentura DDB Prague.

Sérii plakátů, kde byla pomocí slovních hříček pozměněna známá pražská místa, mohli Pražané spatřit v létě roku 2021 na nejrůznějších reklamních plochách po Praze i v on-line médiích. Odborníci z webu mediar.cz ji loni v lednu zhodnotili jako jednu ze dvou nejlepších v České republice za rok 2021. A v roce 2022 získala také Zlaté pero za nejlepší reklamní text roku. Nyní tato kampaň slaví další úspěch, a to v soutěži ADC Czech Creative Awards, která hodnotí inovativní a kreativní práce v oblasti reklamy, designu, komunikace a digitálních médií.

„Ocenění nás velice těší, a i když to byla velká výzva, doufám, že už žádné další očkovací kampaně nebudou potřeba a budeme se moci více věnovat našim dalším projektům. Naše kampaně ukazují, že citlivě zvolená míra odlehčení může pracovat i s vážnější a složitější problematikou,“ uvádí ředitelka odboru médií a marketingu Magistrátu hl. m. Prahy Jana Berková.

Pro hlavní město kampaň připravila agentura DDB Prague a vedena byla jako nízkonákladová. „Naší spolupráce si moc vážíme a doufáme, že odvaha pražského magistrátu inspiruje i další. Kreativní přístup k očkovací kampani ukazuje, že posouvat laťku komunikace ve veřejné sféře má smysl, a že dobrá kreativa se dokáže vyrovnat i s obtížnými tématy a efektivně tak oslovit laickou i odbornou veřejnost,“ objasňuje Dora Pružincová, CCO agentury DDB Prague.

Zvuková podoba kampaně nazvaná Lockdownů už bylo dost, která se vysílala v rádiích a na nejrůznějších streamovacích platformách na internetu, vybojovala bronz v kategorii Sound. Tento rozhlasový spot též získal stříbro za příběhový copywriting. V něm se Magistrát hlavního města Prahy rozhodl přistoupit k vážnému tématu dlouhých lockdownů během pandemie covidu-19 namísto strašení opět s humorem.

Kampaň

  • Smyslem kampaně bylo odlehčeným způsobem motivovat veřejnost k očkování proti covidu-19 a zacílit přitom především na tehdy málo proočkované mladší věkové skupiny.
  • Konkrétně kampaň v nadsázce ukazovala, jak se Praha v době pandemie a následných lockdownů proměnila a že očkování je jedním ze způsobů, jak docílit toho, aby lidé mohli v hlavním městě znovu žít jako dřív.
  • Například Vinohrady se zde vlivem pandemie změnily na „Virohrady“, Národní třída se pak stala „Marodní třídou“ kvůli tomu, že byla v rámci posledního roku víceméně opuštěná.

Komentáře

Hlavní zprávy

Soutěž podporuje děti s epilepsií. Záchvatové onemocnění s sebou stále nese řadu stigmat

vydáno 5. prosince 2023  11:48

Panenku, plyšové zvíře, míč nebo stavebnici nakreslily děti s epilepsií pro výtvarnou soutěž Líbí se ti, mami? Letošního 11. ročníku se zúčastnilo přes 60...  celý článek

Centra Paprsek fungují již třicet let, starají se o více než sto klientů

vydáno 5. prosince 2023  5:54

Před pár dny otevřené centrum slouží hlavně klientům od šestnácti do čtyřiceti pěti let, kterým byla diagnostikována porucha autistického spektra.  celý článek

Poslouchají nás také babičky, říkají autorky úspěšného podcastu Vyhonit ďábla

vydáno 4. prosince 2023  14:09

Věci nazývají pravými jmény. Zároveň se i snaží správně pojmenovávát části pohlavních orgánů. Zuzana Kašparová a Terézia Ferjančeková jsou dvě kamarádky,...  celý článek

Streamu vládnou ještěři. Animovaný Leo vás pobaví. Mariňák Adam Driver si konečně zastřílí

vydáno 4. prosince 2023  12:55

Máme pro vás hned dva filmové tipy na chladné večery. Jeden najdete na Netflixu, druhý pro změnu na HBO Max.   celý článek