Mnohem lépe udržovatelný materiál nahrazující původní textilní sedák je prvním hmatatelným výsledkem loňské ankety, v níž se dopravní podnik cestujících ptal, na čem by si přáli v MHD sedět. V případě nové sedačky na první pohled cestující pozná, zda je nějak znečištěná a bude rovněž méně náročná na údržbu. Po obojím cestující dlouho volali. Barevností novinka lehce připomíná charakteristický interiér legendárních vozů T3 dodávaných od roku 1964 s typickými a oblíbenými laminátovými sedačkami.
Za pět až šest let budou všude
Takovéhle chuťovky jen tak nezmizí. Plast ale cestujícím pomůže lépe rozpoznat znečištěnou sedačku.
Mluvčí dopravce Aneta Řehková webu Metro.cz potvrdila, že nejde o testovací verzi, ale takto už vypadá definitivní zvolené řešení. "V současné době jsou textilní sedačky, respektive jejich sedáky a opěráky průběžně měněny v rámci cyklických prohlídek v Ústředních dílnách Hostivař," popsala Řehková. Plastová kostra sedačky zůstala původní. "Podoba, v jaké čtenářka viděla sedačky, je finální. Postupně budou tyto sedačky měněny i v dalších vozech a jejich výskyt se bude zvyšovat," doplnila Řehková.
"Vzhledem k tomu, že provádíme výměnu v rámci cyklických prohlídek, jsme schopni je vyměnit na přibližně 40 až 50 vozech ročně. Z toho vyplývá, že postupná výměna bude dokončena v horizontu pěti až šesti let," nastínila mluvčí. První vůz s novými sedáky byl uveden do provozu v průběhu března. "V současné době máme hotové čtyři vozy," uzavřela Řehková.