"Vyhodnocujeme přepravní průzkumy a další zastávky vytipujeme podle obratu cestujících v nich, aby zřízení zastávky na znamení dávalo smysl," řekl Procházka. Na znamení by měly být zejména zastávky, kde nastupuje a vystupuje nejméně cestujících. Které přesně to budou, ale zatím není jasné. "Naším snahou je udělat jich několik za sebou, aby se to vzhledem k ušetřenému času jízdy vyplatilo," řekl.
Cestující nemusí na tramvaje mávat
Nově fungují na znamení tramvajové zastávky Plynárna Michle v Michli a Střelničná v Ďáblicích. Po skončení rekonstrukce tratě na Bělohorské na Břevnově tak bude fungovat zastávka Říčanova.
Cestující nemusí na tramvaje mávat, jakmile je řidič uvidí, musí zastavit. Ve voze lidé musí zmáčknout tlačítko na otevírání dveří. "Stížnosti na zastávky na znamení jsme zatím nezaznamenali. Cestující stejně ve většině tramvají musí stisknout tlačítko pro otevírání dveří. Starší typy tramvají pak musí v zastávce vždy zastavit, ať je na znamení, nebo není," řekl Procházka.
V Praze je nyní desítka tramvajových zastávek na znamení. Mezi nimi jsou například ČSAD Smíchov, Starý Hloubětín, Nový Hloubětín a Depo Hostivař.