Radnice plošně omezila rychlost v Karlíně na 30 kilometrů za hodinu loni v srpnu, akci pojmenovala Tempo 30. Zároveň byl v jednosměrných ulicích povolen obousměrný provoz cyklistů. Městská část tak chtěla zklidnit dopravu a zvýšit bezpečnost.
Rada městské části si zadala zpracování analýzy, která měla změny vyhodnotit. "Vážíme si vesměs pozitivních reakcí, a to nejen od analytiků, ale především od občanů dotčené oblasti. Tempo 30 se po roce obyvatelům Karlína vžilo," uvedl Švarc.
Značky napoví, kde máte dát přednost zprava
Podle autorů studie, kterou městská část zveřejnila na svých internetových stránkách, nová organizace dopravy pomohla v Karlíně zlepšit bezpečnost cyklistů a pěších. Naopak poukázala na to, že řidiči někdy nedodržují povolenou rychlost v Pernerově ulici, že špatně parkují na vyznačených cyklopruzích nebo nedávají přednost zprava.
Analýza obsahuje opatření, která by měla být přijata. "Chceme přijmout ta opatření, která vidíme jako smysluplná. Celou věc však ještě musíme konzultovat s policií a Technickou správou komunikací," dodal Švarc. Radnice chystá především úpravu dopravních značek, řidiče například u vjezdů do oblasti upozorní na povinnost dodržování přednosti zprava.