Opatření se dotkne především vnitřní zástavby Karlína, na všech křižovatkách bude platit přednost zprava. U hlavních průjezdných ulic, jako je Rohanské nábřeží, Prvního pluku, Pobřežní a Sokolovská, zůstane zachována padesátka. Na omezenou rychlost bude upozorňovat dopravní značení, které v Karlíně připraví technická správa komunikací.
Zóna Tempo 30 je bezpečnější pro chodce i cyklisty
"Karlín je svou povahou určen pro život rezidentů, nikoliv k tranzitním a parkovacím účelům zaměstnanecké automobilové dopravy. Věřím, že časem každý pochopí, že tato opatření mají smysl - ne nadarmo jsou v ostatních evropských zemích stále rozšířenější," uvedl místostarosta Prahy 8 Michal Švarc. Zóny Tempo 30 v minulosti zavedla například některá německá města. "Pomalejší, a tudíž plynulejší jízda znamená méně brzdění v křižovatkách a mírnější rozjezdy, a ve svém důsledku i méně vypouštěných emisí," tvrdí místostarosta.
Podle odborníků je zóna Tempo 30 bezpečnější pro chodce i cyklisty. Při rychlosti 30 kilometrů za hodinu zastaví automobil po 13 metrech, při padesátce údajně na této vzdálenosti nezačne auto ani brzdit. V případě srážky s chodcem se oproti rychlosti 50 km/hod sníží při třicítce pravděpodobnost těžkého zranění o 70 procent a úmrtí dokonce o 90 procent, tvrdí odborníci. Snížit by se měl také hluk z automobilové dopravy.
Více informací o rozsahu chystaného opatření najdou zájemci na webu Prahy 8.