"Adélo, Tondo, zahajte prorážku," zavelel dnes primátor hlavního města Bohuslav Svoboda. Na jeho rozkaz se rozjely razící štíty a během několika minut se probouraly až do stanice metra Dejvická. Tunely, kterými budou jezdit soupravy metra na Motol, jsou tak definitivně probourány.
Tonda dnes na Adélu nečekal
Adéla a Tonda
|
Oba razicí štíty během své pouti z montážní jámy na Vypichu do Dejvic překonaly 4 177 metrů. Tondovi trvalo proražení levého traťového tunelu 596 dní, Adéla se vypořádala s pravým traťovým tunelem za pouhých 503 dní. "Jako první se však do Dejvic nakonec proboural Tonda," hlavní stavbyvedoucí ze společnosti Metrostav David Cyroň.
Stavaři po dvou letech dokončili prorážku tunelů nového úseku metra A.
Podle generální ředitele Metrostavu Pavla Piláta se dnes jednalo o unikátní prorážku. "Není obvyklé, aby se oba štíty probouraly do stanice naráz," vysvětluje Pilát.
Metrem na Motol už v roce 2014
První vlakové soupravy by měly na nový úsek metra vyjet v roce 2014. "Doufám, že stavba bude pokračovat tak, aby se na Motol mohlo jezdit opravdu už v roce 2014. Do budoucna bychom se rádi dočkali prodloužení až na ruzyňské letiště," říká místostarosta Prahy 6 René Pekárek.
Podle primátora však stavba pokračuje bez problémů a vše samotná ražba tunelů byla provedena ještě před plánovaným termínem.
Prodloužení metra na MotolProdloužení trasy metra A mělo původně stát 21,2 miliardy korun.
|