Koncem příštího roku cestující poprvé uslyší ve vlakových soupravách podzemky hlášení "Příští stanice Motol". Aby se tak opravdu stalo, pracuje se nyní o sto šest na místě budoucích stanic metra. "Ve stanici Bořislavka nyní pracujeme na podchodu, vestibulu a chodnících. Současně se dokončuje izolace, na kterou posléze přijde definitivní obezdívka," popisuje mluvčí stavební společnosti Metrostav František Polák.
Zapomeňte na průvan
Stanice Nádraží Veleslavín a Bořislavka (dříve Červený Vrch).
Ten dodává, že aktuálně se dokončuje úplná novinka, která ještě na žádné lince pražského metra nebyla k vidění. "Nově jsou spolu tunely metra každých dvě stě metrů propojeny. Jedná se o nový evropský standard," vysvětluje Polák.
Propojení bude sloužit jako úniková cesta pro cestující v případě havárie, zároveň odvede vzduch, který před sebou vlakové soupravy tlačí. Na nástupištích tak nově nebude cestující trápit průvan pokaždé, když bude do stanice přijíždět vlak.
Projedete se už za rok
Stanice Bořislavka ( dříve Červený Vrch) a Petřiny.
Hrubá podoba čtyř stanic by měla být dokončena na konci roku. "Poté se pustíme do instalace technologií," vysvětluje Polák s tím, že první cestující by se mohli po nové trase projet již na konci roku 2014.
Jak se pracuje v dalších stanicích
|