Původní sovětské soupravy byly šedivé a měly červené dveře se žlutými šipkami. Modernizované soupravy mají šedobílý nátěr, červenobílé dveře a po celé délce soupravy vozy protíná dvojice červených pruhů - jeden hned pod střechou a druhý ve spodní části přibližně ve výšce kolen. Nicméně takto nevypadají všechny modernizované soupravy.
Oběť vandalů, anebo originál?
Když člověk vidí obě modernizované soupravy vedle sebe, je rozdíl patrný na první pohled.
Čtenář Metra Matěj Hrabánek si ve stanicích Rajská zahrada a Vysočanská všiml malé anomálie. „Na lince B mě zaujalo zvláštní metro bez červených pruhů a šedé barvy kolem oken,“ napsal nám a přiložil fotografie svého objevu. „Stala se tato souprava metra snad obětí útoku vandalů? Nebo se jedná o originál?“ spekuluje Matěj Hrabánek.
Dvě z 93 modernizovaných souprav 81-71M vypadají skutečně jinak. „Dvě soupravy rekonstruované v roce 2000 jsou opatřeny odlišným vnějším nátěrem oproti zbývajícím 91 soupravám,“ potvrdil Metru mluvčí pražského dopravního podniku Jiří Štábl. Jedná se o první dvě sériově rekonstruované soupravy e.č. 3111-3225-3231-3230-3122 a 3153-3203-3209-3216-3154.
Modernizované vozy měly více připomínat sovětský originál
„Vnější barevná úprava těchto dvou souprav je původně dohodnuté barevné provedení, které navrhl designér společnosti Škoda František Pelikán,“ zdůvodnil odlišnost vozů mluvčí dopravce. Takto podle něj původně měly vypadat všechny rekonstruované soupravy. Barevné provedení více odráželo podobu sovětského originálu.
„Tehdejší vedení dopravního podniku však po prohlídce první sériově rekonstruované soupravy požádalo o změnu vnějšího barevného provedení. To bylo na vozy aplikováno počínaje třetí sériově rekonstruovanou soupravou,“ dodal Štábl.