"Do Prahy přijela jako první posádka číslo 12 ve složení Alžběta s Veronikou. V konečném součtu je překonaly Gábina s Petrou, které sice dorazily jako druhé, ale získaly více hlasů publika a také dodatečné hlasy poroty," sdělil dnes organizátor akce Pavel Zíka.
O cestě psali aktéři na internet
Vítězky se vrátily ze své cesty šest dnů po startu, ujely na 6000 kilometrů, splnily pět úkolů a dodržely i povinnou čtyřiadvacetihodinovou přestávku na Gibraltaru.
Všechny soutěžící posádky měly při sobě GPS lokátory, kdokoli tak mohl jejich cestu on-line sledovat. Prohlédnout si mohl i fotky a přečíst zápisky, které jednotlivé posádky vkládaly na web závodu. Stopaři tam rovněž informovali o tom, jak splnili zadané úkoly. Měli vylézt na kopec, vyfotit se před prvoligovým stadionem, vykoupat se v moři nebo se seznámit se starostou nějaké obce.
Příště budou jezdit jen smíšené posádky
Podle zveřejněných zážitků se dvojícím nejlépe stopovalo v Německu, naopak nejhorší to bylo ve Španělsku, kde stop nemá tradici a kde jsou lidé velmi opatrní. "I zde se ale posádky setkaly s vřelými řidiči, kteří je pozvali na oběd či večeři či jim jen koupili ovoce. Nejdelší stop byl dlouhý přes 1500 kilometrů a byl navíc zpestřen několika jídly, které řidič dodávky uvařil na plynovém vařiči," uvedl Zika.
Podle něj bylo cílem celé akce zpopularizovat stopování, které bylo v 70. až 90. letech oblíbeným způsobem dopravy. Letošní závod byl první v řadě, Zíka ho hodlá pravidelně opakovat, jezdit ale budu už jen smíšené posádky.