metro.cz

Počasí v Praze

-2 °C / 6 °C

Úterý 11. února 2025. Svátek má Božena

Vejde se? Bus má u zastávky čekat. Dlouhé autobusy tam mají v Praze občas problémy.

  5:32
Kloubové autobusy v hlavním městě nejsou vždy bezbariérové. Změna řádů by však podle vyjádření představitelů Ropidu nepomohla.

Autobusy občas nezastaví u chodníku. | foto: Iva Vaňáčová

„Kloubové autobusy na lince 197 by měly být ukončeny v zastávce Háje v Opatovské ulici.“ S tímhle tvrzením doprovázeným fotografií z místní zastávky u konečné metra C přispěchala čtenářka Ivana Vaňáčová. Důvod je podle ní prostý.

Dlouhé „kloubáky“ se totiž špatně vejdou do současné zastávky o pár metrů dál. „Takže jsou řidiči nuceni otevírat dveře do vozovky a navíc vozíčkáři a matky s kočárky musejí stejně k rampě u této zastávky, chtějí-li použít výtah do metra,“ píše čtenářka. Za svůj fotoúlovek získává odměnu tři sta korun.

Jev, který popisuje, viděl na některé z pražských autobusových zastávek asi každý Pražan. Podle mluvčího organizátora dopravy Filipa Drápala je však v tomhle případě způsoben spíše liknavostí řidiče. „Výstupní zastávka je v místě, kde i kloubový autobus může zastavit až u hrany nástupiště. Fotka čtenářky je zřejmě ze situace, kdy bylo před tímto autobusem jiné vozidlo. Řidič by v takovém případě měl počkat, až vozidlo odjede, a popojet do čela nástupní hrany,“ vysvětluje pro deník Metro Drápal.

Těžko ale podle něj přesně určit, co bylo v tomto konkrétním případě za problém. Změna jízdního řádu ani přesun zastávky by však problém nevyřešily.

„Přesunutí zastávky do ulice Opatovská by ale nejen prodloužilo cestu lidí do metra Háje, ale hlavně by se pak musely autobusy otáčet až na Jižní Město. Což je podstatný nárůst zbytečných kilometrů i financí,“ dodává pro Metro Drápal.

Pražské autobusy by nebyly první, které se kdy v tuzemsku nevešly do zastávek. Podobný problém řešil před dvěma lety plzeňský dopravní podnik. Kvůli kloubovým autobusům, které tehdy nakoupil o šest metrů delší než ty dosavadní, musel nakonec zastávky rozšířit. Stálo ho to asi deset milionů korun.

Praha řešila něco podobného v roce 2009. Tehdy se zjistilo, že se zbrusu nová pražská tramvaj ForCity nevejde na některé tratě. Nový kloubový a plně nízkopodlažní vůz na mnoha místech vůbec nemohl projet. Dopravce ale tratě upravil, což je běžná praxe. 

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

Za války ji navštívil i Adolf Hitler. Unikátní německá loď z roku 1911 vozí v Praze turisty

vydáno 11. února 2025  17:46

Žralok, kosatka a mečoun. Malé symboly, kterých si při procházce podél Vltavy všimne jen bystré oko. Pokud ale vyslovíte jména Taurus, Orca a Gladius,...  celý článek

MS v biatlonu 2025: Výsledky, program a kde sledovat živý přenos ze závodů

vydáno 11. února 2025  16:50

Předkrm v podobě ME v biatlonu je za námi. Přichází tak hlavní chod v podobě mistrovství světa v biatlonu. To hostí švýcarské městečko Lenzerheide od 12....  celý článek

Modřany chtějí kočičí pomník. Sochu má také londýnský Bob, páníčka vytáhl ze závislosti

vydáno 11. února 2025  16:20

Celé Modřany, speciálně pak okolí Sofijského náměstí, jsou, obrazně řečeno, potaženy černým suknem. Před pár dny zde totiž zesnula místní zvířecí...  celý článek

Jamaron vyráží na koncertní šňůru. Bude to určitě jízda, slibuje energická kapela

vydáno 11. února 2025  16:03

Česká rocková hudební skupina Jamaron v čele s charismatickou frontmankou, respektive frontwoman, Marií Dostálovou, jejíž výrazný hlas obklopený hutným...  celý článek