metro.cz

Počasí v Praze

5 °C / 12 °C

Úterý 16. dubna 2024. Svátek má Irena

Vejde se? Bus má u zastávky čekat. Dlouhé autobusy tam mají v Praze občas problémy.

  5:32
Kloubové autobusy v hlavním městě nejsou vždy bezbariérové. Změna řádů by však podle vyjádření představitelů Ropidu nepomohla.
Autobusy občas nezastaví u chodníku. | foto: Iva Vaňáčová

„Kloubové autobusy na lince 197 by měly být ukončeny v zastávce Háje v Opatovské ulici.“ S tímhle tvrzením doprovázeným fotografií z místní zastávky u konečné metra C přispěchala čtenářka Ivana Vaňáčová. Důvod je podle ní prostý.

Dlouhé „kloubáky“ se totiž špatně vejdou do současné zastávky o pár metrů dál. „Takže jsou řidiči nuceni otevírat dveře do vozovky a navíc vozíčkáři a matky s kočárky musejí stejně k rampě u této zastávky, chtějí-li použít výtah do metra,“ píše čtenářka. Za svůj fotoúlovek získává odměnu tři sta korun.

Jev, který popisuje, viděl na některé z pražských autobusových zastávek asi každý Pražan. Podle mluvčího organizátora dopravy Filipa Drápala je však v tomhle případě způsoben spíše liknavostí řidiče. „Výstupní zastávka je v místě, kde i kloubový autobus může zastavit až u hrany nástupiště. Fotka čtenářky je zřejmě ze situace, kdy bylo před tímto autobusem jiné vozidlo. Řidič by v takovém případě měl počkat, až vozidlo odjede, a popojet do čela nástupní hrany,“ vysvětluje pro deník Metro Drápal.

Těžko ale podle něj přesně určit, co bylo v tomto konkrétním případě za problém. Změna jízdního řádu ani přesun zastávky by však problém nevyřešily.

„Přesunutí zastávky do ulice Opatovská by ale nejen prodloužilo cestu lidí do metra Háje, ale hlavně by se pak musely autobusy otáčet až na Jižní Město. Což je podstatný nárůst zbytečných kilometrů i financí,“ dodává pro Metro Drápal.

Pražské autobusy by nebyly první, které se kdy v tuzemsku nevešly do zastávek. Podobný problém řešil před dvěma lety plzeňský dopravní podnik. Kvůli kloubovým autobusům, které tehdy nakoupil o šest metrů delší než ty dosavadní, musel nakonec zastávky rozšířit. Stálo ho to asi deset milionů korun.

Praha řešila něco podobného v roce 2009. Tehdy se zjistilo, že se zbrusu nová pražská tramvaj ForCity nevejde na některé tratě. Nový kloubový a plně nízkopodlažní vůz na mnoha místech vůbec nemohl projet. Dopravce ale tratě upravil, což je běžná praxe. 

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

Češi si potrpí na kvalitu. Radši si připlatí za konopí než nějaké jiné bylinky

vydáno 15. dubna 2024  18:00

Svět kanabinoidů se rozpíná, aktivisté chtějí potlačit černý trh. Až tři rostlinky marihuany na dospělou osobu v jedné domácnosti a legální držení...  celý článek

Ve škole ohně a kouře aneb Jak vymazlit steaky tak, že to hosty na párty pošle do kolen?

vydáno 15. dubna 2024  13:00

Motor zaburácí. Zvonek u vrátek. Štěká pes. Před domem zaparkoval obrovský americký pick-up. Dveře. Pohorka na silnici. V kšiltovce, košili a džínech...  celý článek

Češi zachraňují památky i méně známé ruiny. A jsou v tom poměrně úspěšní

vydáno 15. dubna 2024  6:00

Zdevastovaných zámků, hradů, fabriček i drobných staveb typu kapličky je v Česku obrovské množství. Fenomén urbexu, který v Česku začal někdy na přelomu...  celý článek

Radním došla trpělivost. Hradec Králové nastavil přísná pravidla pro sdílené koloběžky

vydáno 14. dubna 2024  7:00

Automobil to neměl ve svých začátcích snadné. Musel před ním například běžet člověk s červeným praporkem, aby varoval ostatní. Města se potýkají nejen s...  celý článek