metro.cz

Počasí v Praze

9 °C / 23 °C

Neděle 28. dubna 2024. Svátek má Vlastislav

Vejde se? Bus má u zastávky čekat. Dlouhé autobusy tam mají v Praze občas problémy.

  5:32
Kloubové autobusy v hlavním městě nejsou vždy bezbariérové. Změna řádů by však podle vyjádření představitelů Ropidu nepomohla.
Autobusy občas nezastaví u chodníku. | foto: Iva Vaňáčová

„Kloubové autobusy na lince 197 by měly být ukončeny v zastávce Háje v Opatovské ulici.“ S tímhle tvrzením doprovázeným fotografií z místní zastávky u konečné metra C přispěchala čtenářka Ivana Vaňáčová. Důvod je podle ní prostý.

Dlouhé „kloubáky“ se totiž špatně vejdou do současné zastávky o pár metrů dál. „Takže jsou řidiči nuceni otevírat dveře do vozovky a navíc vozíčkáři a matky s kočárky musejí stejně k rampě u této zastávky, chtějí-li použít výtah do metra,“ píše čtenářka. Za svůj fotoúlovek získává odměnu tři sta korun.

Jev, který popisuje, viděl na některé z pražských autobusových zastávek asi každý Pražan. Podle mluvčího organizátora dopravy Filipa Drápala je však v tomhle případě způsoben spíše liknavostí řidiče. „Výstupní zastávka je v místě, kde i kloubový autobus může zastavit až u hrany nástupiště. Fotka čtenářky je zřejmě ze situace, kdy bylo před tímto autobusem jiné vozidlo. Řidič by v takovém případě měl počkat, až vozidlo odjede, a popojet do čela nástupní hrany,“ vysvětluje pro deník Metro Drápal.

Těžko ale podle něj přesně určit, co bylo v tomto konkrétním případě za problém. Změna jízdního řádu ani přesun zastávky by však problém nevyřešily.

„Přesunutí zastávky do ulice Opatovská by ale nejen prodloužilo cestu lidí do metra Háje, ale hlavně by se pak musely autobusy otáčet až na Jižní Město. Což je podstatný nárůst zbytečných kilometrů i financí,“ dodává pro Metro Drápal.

Pražské autobusy by nebyly první, které se kdy v tuzemsku nevešly do zastávek. Podobný problém řešil před dvěma lety plzeňský dopravní podnik. Kvůli kloubovým autobusům, které tehdy nakoupil o šest metrů delší než ty dosavadní, musel nakonec zastávky rozšířit. Stálo ho to asi deset milionů korun.

Praha řešila něco podobného v roce 2009. Tehdy se zjistilo, že se zbrusu nová pražská tramvaj ForCity nevejde na některé tratě. Nový kloubový a plně nízkopodlažní vůz na mnoha místech vůbec nemohl projet. Dopravce ale tratě upravil, což je běžná praxe. 

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

Pražské mrakodrapy. Víte, že ten úplně první na světě měl pouhopouhých deset pater?

vydáno 28. dubna 2024  11:48

Praha je dobrodružství a romantika. Také nikdy nekončící zdroj zajímavostí. Stačí jen zvednout oči od displeje mobilního telefonu a nestačíte se divit....  celý článek

Písni Nothing Else Matter trumpeta velmi sluší, říkají kluci z kapely Melanchollica

vydáno 28. dubna 2024  5:33

Tribute kapely oslavující svoje vzory jsou běžnou součástí hudební scény. V Česku se ale před rokem zrodil projekt, který se běžnému napodobování cizích...  celý článek

Když opravdu chcete, tak tomu dáte sto procent, říká běžkyně Marcela Joglová

vydáno 27. dubna 2024  6:48

Otevřela oči mnoha lidem. Přiznala se k bulimii. Sport jí pomohl přes mnohé starosti se „převalit“. To je Marcela Joglová, česká běžecká vytrvalkyně. Když...  celý článek

Opavský chrám získal část žeberní kosti Karla I., relikvii přivítá bohoslužba

vydáno 28. dubna 2024  17:02

Nejprve zkompletovat a připevnit ke zdi plochý sloup, jenž ji bude podpírat, a na ten pak umístit reliéfní plastiku posledního císaře rakousko-uherského a...  celý článek