metro.cz

Počasí v Praze

15 °C / 17 °C

Úterý 28. května 2024. Svátek má Vilém

Vejde se? Bus má u zastávky čekat. Dlouhé autobusy tam mají v Praze občas problémy.

  5:32
Kloubové autobusy v hlavním městě nejsou vždy bezbariérové. Změna řádů by však podle vyjádření představitelů Ropidu nepomohla.
Autobusy občas nezastaví u chodníku. | foto: Iva Vaňáčová

„Kloubové autobusy na lince 197 by měly být ukončeny v zastávce Háje v Opatovské ulici.“ S tímhle tvrzením doprovázeným fotografií z místní zastávky u konečné metra C přispěchala čtenářka Ivana Vaňáčová. Důvod je podle ní prostý.

Dlouhé „kloubáky“ se totiž špatně vejdou do současné zastávky o pár metrů dál. „Takže jsou řidiči nuceni otevírat dveře do vozovky a navíc vozíčkáři a matky s kočárky musejí stejně k rampě u této zastávky, chtějí-li použít výtah do metra,“ píše čtenářka. Za svůj fotoúlovek získává odměnu tři sta korun.

Jev, který popisuje, viděl na některé z pražských autobusových zastávek asi každý Pražan. Podle mluvčího organizátora dopravy Filipa Drápala je však v tomhle případě způsoben spíše liknavostí řidiče. „Výstupní zastávka je v místě, kde i kloubový autobus může zastavit až u hrany nástupiště. Fotka čtenářky je zřejmě ze situace, kdy bylo před tímto autobusem jiné vozidlo. Řidič by v takovém případě měl počkat, až vozidlo odjede, a popojet do čela nástupní hrany,“ vysvětluje pro deník Metro Drápal.

Těžko ale podle něj přesně určit, co bylo v tomto konkrétním případě za problém. Změna jízdního řádu ani přesun zastávky by však problém nevyřešily.

„Přesunutí zastávky do ulice Opatovská by ale nejen prodloužilo cestu lidí do metra Háje, ale hlavně by se pak musely autobusy otáčet až na Jižní Město. Což je podstatný nárůst zbytečných kilometrů i financí,“ dodává pro Metro Drápal.

Pražské autobusy by nebyly první, které se kdy v tuzemsku nevešly do zastávek. Podobný problém řešil před dvěma lety plzeňský dopravní podnik. Kvůli kloubovým autobusům, které tehdy nakoupil o šest metrů delší než ty dosavadní, musel nakonec zastávky rozšířit. Stálo ho to asi deset milionů korun.

Praha řešila něco podobného v roce 2009. Tehdy se zjistilo, že se zbrusu nová pražská tramvaj ForCity nevejde na některé tratě. Nový kloubový a plně nízkopodlažní vůz na mnoha místech vůbec nemohl projet. Dopravce ale tratě upravil, což je běžná praxe. 

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz

Hlavní zprávy

Hnědásek na Hané i můry na Karlštejně. Svaz ochránců si přichystal exkurze do přírody

vydáno 28. května 2024  19:39

Český svaz ochránců přírody přichystal pro zájemce komentované exkurze do přírody. První se koná koncem týdne. Chcete se vydat po stopách nočních motýlů?...  celý článek

Lázně nejsou jen pro seniory. Člověk by tam měl podle expertů zajet už ve čtyřiceti

vydáno 28. května 2024  16:00

„Do lázní jezdí důchodci.“ „Nic mě nebolí, nepotřebuju tam jet.“ „Nikdo mě tam nedostane, je tam nuda.“ Tyto a další domněnky panují u mnoha Čechů. Lázně...  celý článek

Obecním domem se polinou vetřelčí, vesmírné i muší tóny. Pražský filmový orchestr je zpět

vydáno 28. května 2024  8:00

Sedmdesátičlenný soubor Pražského filmového orchestru (PFO) začal jako první v Česku hrát hudbu ze slavných filmů, a to výhradně z původních notových...  celý článek

Bitcoin bude brzy stejně běžný jako psaní e-mailů, říkají bratři Kuchařovi

vydáno 27. května 2024  19:00

Bratři Martin a Matyáš Kuchařovi dostanou již v polovině příštího měsíce do Prahy nejvlivnější jména bitcoinového, respektive kryptoměnového světa. Po...  celý článek