Opravy se v příštích letech dočkají dvě důležitá pražská nádraží. Zhruba 950 milionů korun bude potřeba na dokončení rekonstrukce historické budovy Hlavního nádraží.
Dokončení rekonstrukce má dvě části. První je oprava střechy a fasád. „Na příští rok plánujeme soutěž na firmu, která opravu provede, a do roku 2020 chceme mít hotovo,“ říká ředitel Správy osobních nádraží Praha Lukáš Fořt.
Druhou částí pak bude obnova interiérů křídel vedle Fantovy kavárny a prostor v patrech nad nimi. Zatímco horní patra budou sloužit pro potřeby dráhy, spodek budovy chce SŽDC co nejvíce otevřít. „Plánujeme vybudování konferenčního sálu, případně i galerie,“ dodává Fořt. A slibuje, že žádný second hand už v památkově chráněné secesní budově nebude.
Začne také celková rekonstrukce Smíchovského nádraží, první v jeho novodobé historii. Budovu, která se má v dohledné době stát součástí nové rezidenční čtvrti, čeká investice 160 milionů korun. Kromě modernizace vnitřku budovy je v plánu i třeba úprava nástupišť.
„Chceme zpříjemnit cestování hlavně pasažérům na příměstských linkách,“ říká Fořt. Ještě letos ale začne menší akce – rekonstrukce oblíbeného nádraží Braník. Probíhá také výměna oken a dveří na Smíchově, podle projektu, který SŽDC zdědilo od Českých drah. V plánu je i oprava dalšího nádraží na Zličíně.
SŽDC má za sebou rok správy českých nádraží, které získalo od Českých drah. Státní organizace plánuje každý rok opravit padesát českých nádraží. Příkladem již opraveného nádraží jsou například Dejvice nebo Vršovice.